آرشیو شنبه ۶ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۳۲۰۵
جهان
۷

رویداد

بازگشت بخشی از فرزندان مهاجران غیرقانونی

دولت آمریکا از بازگرداندن هزارو 800 نفر از فرزندان مهاجران غیرقانونی به خانواده هایشان خبر داده است. به گزارش ایسنا، پیش تر بر اساس حکم دادگاهی در سن دیگو، دولت آمریکا ملزم شده بود کودکان مهاجر جداشده از خانواده هایشان را تا روز پنجشنبه به پدر و مادرشان برگرداند.

رد پیشنهاد روسیه از سوی نتانیاهو

کانال 10 تلویزیون اسرائیل از پیشنهاد روسیه به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم، برای دیدار با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خبر داد. نتانیاهو با رد این پیشنهاد گفت تا زمان علنی شدن طرح سازش آمریکایی، با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، دیدار نمی کند.

توافق 2 کره برای برگزاری مذاکرات نظامی

دو کره توافق کردند در 31 جولای نشستی در سطح نظامیان عالی رتبه برای گفت وگو درباره اجرای توافق های نظامی به دست آمده در نشست سران دو کشور در 27 آوریل، برگزار کنند. همچنین پیونگ یانگ روند تحویل بقایای اجساد نظامیان قربانی آمریکایی در جریان جنگ کره را به واشنگتن آغاز کرد.

دیدار بعدی ترامپ و پوتین در سال 2019

کاخ سفید اعلام کرد دیدار دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین، روسای جمهوری آمریکا و روسیه، در سال 2018 میلادی برگزار نخواهد شد. این در حالی است که رجب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در حاشیه اجلاس کشورهای بلوک اقتصادی بریکس با ولادیمیر پوتین دیدار کرد.

تجدید اعتراض ها در بصره

تظاهرات در استان بصره واقع در جنوب عراق، برای مطالبه ایجاد فرصت های شغلی بار دیگر شدت گرفت و بیش از هزار نفر از شهروندان نزدیک میدان نفتی در غرب «قرنه2» دست به اعتصاب زدند.