آرشیو دوشنبه ۸ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۳۹
حوادث
۱۹

صحنه سازی برای دزدیدن 4 کیلو طلا

راننده یک خودروی حمل طلا در شهر فسا با صحنه سازی، خودرو را به گلوله بست تا پلیس فکر کند دزدان مسلح به خودرو حمله کرده و طلاها را دزدیده اند. این مرد شیاد پس از این صحنه ساختگی، چهار کیلوگرم طلای موجود در خودرو را به سرقت برد.

سرهنگ رستمی - فرمانده نیروی انتظامی فسا- در تشریح این خبر به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: یک راننده خودرو که طلافروش سیار بود و مقدار بیش از 4 کیلوگرم طلای امانتی را به قصد فروش به شهرستان های جنوبی کشور می برد خودرو را به گلوله بسته بود تا نشان دهد دزدان مسلح راننده را که خود او بوده کشته اند و طلاها را به سرقت برده اند. افسران آگاهی با بررسی این ماجرا در صحنه جرم با استفاده از تجربیات پلیسی خود به ساختگی بودن صحنه سرقت یقین پیدا کردند و با اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات تخصصی، راز سرقت مسلحانه را کشف کردند و موفق به شناسایی مخفیگاه راننده در یکی از استان های مرزی شدند.

تیمی از افسران آگاهی فسا پس از گرفتن نیابت قضایی، به استان محل اختفای متهم اعزام شدند و پس از 3 روز اقدامات پلیسی فشرده و مراقبت های شبانه روزی، متهم را دستگیر کردند و سپس دو نفر از همدستان او نیز دستگیر شدند. وی در بازجویی ها ضمن اعتراف به جرم خود گفت که طلاها متعلق به همکارش بوده است و او قصد داشت با صحنه سازی و فریب پلیس، طلاها را تصاحب کند ومخفیانه و غیرمجاز از کشور خارج شود.