آرشیو چهارشنبه ۱۰ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۴۱
ایران زمین
۲۰

ماندگاری هوای گرم در بیشتر مناطق کشور

شهلا جهانبخش

گرمای هوا همچنان در روزهای پایانی هفته میهمان بیشتر استان ها خواهد بود. درست است که دمای هوا کمتر نمی شود، اما افزایش نیز نخواهیم داشت و همین دمای فعلی ماندگار خواهد بود. البته برخی استان ها نیز کاهش چند درجه ای را طی 3 روز آینده خواهند داشت. حتی آسمان برخی از استان های شمال غرب نیز در این مدت بارش های پراکنده را تجربه خواهند کرد.

«امین حسین نقشینه»، کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص وضعیت جوی کشور طی روزهای آینده به «ایران» گفت: در 2 روز پایانی هفته هوای گرم در بیشتر مناطق کشور ماندگار خواهد بود. البته استان هایی از جمله تهران، گیلان، زنجان، مازندران، سمنان، البرز و کرمانشاه کاهش یک تا 2 درجه ای را خواهند داشت. طی این مدت در برخی مناطق استان های خوزستان و ایلام پدیده گرد و غبارتداوم خواهد داشت. طی امروز و فردا(چهارشنبه و پنجشنبه) نیز وزش باد شدید موجب غبار آلودگی آسمان اهواز بویژه در ساعت های بعدازظهر خواهد شد. شدت این گرد و غبار روز پنجشنبه در نیمه غربی کشور افزایش خواهد داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: با وجود ماندگاری هوای گرم طی روزهای آینده در برخی از مناطق شمال غرب بویژه البرز مرکزی و البرز شرقی رگبار پراکنده باران، گاهی با رعدوبرق پیش بینی می شود. همچنین امروز و فردا در ارتفاعات هرمزگان نیز رگبار پراکنده باران و احتمال رعد و برق وجود دارد. طی امروز (چهارشنبه) درشمال سیستان وبلوچستان بویژه در منطقه زابل وزش باد همراه با گرد و خاک و کاهش دید پیش بینی می شود. روز پنجشنبه نیز نیمه غربی و در بعدازظهر مناطق مرکزی خلیج فارس نیز مواج خواهد بود.