آرشیو چهارشنبه ۱۰ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۶۷
ورزش
۴

فوتبال ایران

نیومایر و تبریزی استقلالی شدند

با اعلام سرپرست باشگاه استقلال، مارکوس نیومایر و مرتضی تبریزی به استقلال پیوستند. امیرحسین فتحی اعلام کرد قرارداد بسته شده با هافبک آلمانی - سوئیسی آبی ها دو ساله است و سال دوم در صورت رضایت وینفرد شفر، قرارداد این بازیکن تمدید می شود.همچنین مدیرعامل استقلال درباره مرتضی تبریزی نیز گفت: پس از مذاکراتی که با باشگاه ذوب آهن داشتیم انتقال تبریزی به استقلال به پایان رسید. او با قراردادی دو ساله به استقلال پیوست و بعد از دیدار استقلال و ذوب آهن به تمرین های این تیم اضافه می شود.

سود 7 میلیاردی استقلال

فتحی سرپرست باشگاه استقلال درباره سود این باشگاه از انتقال سیدمجید حسینی به ترابزون اسپور گفت:«در ازای دریافت 600 هزار دلار، با جدایی حسینی موافقت کردیم. 400 هزار دلار از این پول بابت صدور رضایتنامه سید مجید حسینی است و 200 هزار دلار نیز بابت حق رشد که در مجموع، دریافتی باشگاه استقلال از انتقال این بازیکن برخلاف اخبار منتشر شده، 600 هزار دلار (با احتساب قیمت روز دلار، حدود 7 میلیارد تومان) خواهد بود.»

برنامه 60 میلیاردی کی روش

جزئیات برنامه آماده سازی تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در جام ملت های آسیا اعلام شد. بر این اساس تیم ملی با پنج مرحله اردو و هزینه ای بیش از 5 میلیون دلار (با احتساب قیمت روز دلار، حدود 60 میلیارد تومان) راهی امارات می شود. تمرینات تیم ملی از 9 شهریور استارت می خورد و تا 21شهریور ادامه دارد. اردوی بعدی تیم ملی 12 روزه است و از 13 تا 25 مهر برگزار می شود. برنامه تیم ملی در آبان ماه (24 تا 29) کوتاه تر و فشرده است.مرحله چهارم آماده سازی تیم ملی هم کوتاه است و از 29 آذر تا اول دی ماه طول می کشد. پنجمین و آخرین اردوی تیم ملی 8 دی ماه شروع می شود و 12دی ماه به پایان می رسد.تیم ملی فوتبال ایران در مرحله گروهی با تیم های ملی عراق، ویتنام و یمن همگروه است.