آرشیو پنجشنبه ۱۱ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۴۲
صفحه آخر
۲۴

مجازستان

نظامیان به جای دیپلمات ها

برخی کاربران فضای مجازی از اینکه پاسخ مقامات سیاسی کشورها را نظامیان در داخل ایران به جای دیپلمات ها بدهند، انتقاد کردند. این کاربران با اشاره به واکنش برخی فرماندهان نظامی به پیشنهاد مذاکره مستقیم ترامپ به ایران، نوشتند که این رویه نادرست در ایران باید متوقف شود.از دیدگاه این کاربران، در نظام های دموکراتیک، نظامیان پیرو دستور سیاستمداران و دیپلمات ها هستند.

تابو را بشکنیم

طرح سوال از رئیس جمهوری برای دومین بار در تاریخ پارلمانی در ایران، در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد. برخی کاربران فضای مجازی نوشتند که تابوی طرح سوال از رئیس جمهوری باید شکسته شود و از استثنا به رویه ای عادی در مجلس تبدیل شود.

نتیجه فرصت سوزی پسابرجام

یک کاربر فضای مجازی نوشت: اگر به جای پرچم سوزی و موشک نویسی پس از برجام فرصت سوزی نمی کردیم، امروز تحریم های ترامپ موثر نبود و شرکت های آسیایی و اروپایی نمی توانستند براحتی سرمایه گذاری های کلان خود را در ایران رها کنند.

نماد مقاومت دیده نشد

یکی از کاربران فضای مجازی از صداوسیما انتقاد کرد که چرا واقعیت جامعه فلسطین را بازتاب نمی دهند. این کاربر به «عهد تمیمی» که این روزها به نماد مقاومت فلسطینی ها در برابر اشغالگری اسرائیل تبدیل شده، اشاره و این سوال را مطرح کرد که چرا خبر و گزارشی از او در صداوسیما پخش نمی شود؟ این کاربر افزود: بی حجاب بودن مبارز فلسطینی نباید مانع پخش خبرهای مرتبط با وی شود. واقعیات جامعه فلسطین باید همان طور که هست منتقل شود.