آرشیو پنجشنبه ۱۱ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۴۲
اجتماعی
۲۱
سررسید

95 درصد استان ها صاحب مراکز روزانه کودکان کار و خیابان شدند

وعده:23 خرداد 1395

«حبیب الله مسعودی فرید»، معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، خرداد ماه دو سال پیش از راه اندازی «مراکز روزانه» برای کودکان کار و خیابان، در تمام استان ها خبر داد. او گفت: در تهران فقط 2 مرکز گذری کودکان کار و خیابان وجود دارد اما قرار است تعداد این مراکز، به 17 مرکز برسد. فرید در آن سال اظهار داشت که «سازمان بهزیستی، در راستای خدمات رسانی به کودکان کار در نظر دارد، تمام استان های کشور را به مراکز روزانه ویژه کودکان کار و خیابان مجهز کند.»

پیگیری: با اینکه آمار دقیقی از تعداد کودکان کار در ایران وجود ندارد، اما شواهد نشان دهنده افزایش تعداد این کودکان در سال های اخیر است کودکانی که اغلب بازمانده از تحصیل هستند و از سوء تغذیه رنج می برند. برهمین اساس، سازمان بهزیستی در سال های اخیر تصمیم گرفت با راه اندازی مراکز ویژه کودکان کار و خیابان به مشکلات این کودکان رسیدگی کند.

نتیجه: «رضا جعفری سدهی»، رئیس اورژانس اجتماعی کشور، در پاسخ به اینکه آیا تاکنون 31 استان کشور به مراکز روزانه کودکان کار و خیابان مجهز شده اند، به «ایران» می گوید: در حال حاضر 95 درصد استان های کشور، به مراکز روزانه ویژه کودکان کار و خیابان مجهز شده اند. به طوری که هم اکنون حدود 47 مرکز روزانه در کل کشور وجود دارد که 19 عدد از آنها به علت، ویژه بودن شرایط پایتخت، در تهران واقع شده اند. وی ادامه می دهد: بر اساس آخرین آمارهای اورژانس اجتماعی، تا به حال حدود 10 هزار و 500 کودک کار و خیابان در کل کشور شناسایی شده است.