آرشیو شنبه ۱۳ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۶۹
اقتصادی
۴

عضو هیئت مدیره نظام مهندسی استان تهران: کیفیت ساخت و ساز با اجرای دستور وزیر راه و شهرسازی پایین می آید

عضو هیئت مدیره نظام مهندسی استان تهران از افزایش امضا فروشی در بخش ساخت و ساز خبر داد و گفت: با ابلاغ مصوبه اخیر وزیر راه و شهرسازی کیفیت ساخت و ساز پایین می آید و امضا فروشی بالا می رود.

بیژن خطیبی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: متاسفانه رقابتی کردن تعرفه های خدمات مهندسی آسیب بسیار زیادی به حوزه نظام مهندسی وارد کرده است.

وی ادامه داد: در چند ماه گذشته حق الزحمه مهندسان ناظر ضایع شده و همین موضوع ضربه مالی بسیار شدیدی به مهندسان وارد کرده است.

خطیبی تاکید کرد: هم اکنون معیشت بسیاری از مهندسان ناظر در خطر است و همین موضوع موجب کاهش کیفیت ساخت و ساز و همچنین سوء استفاده های مالی از سوی برخی از مهندسان شده است.

وی اظهار کرد: میزان آمار امضا فروشی پیش از سال 92 کاهش یافته بود، اما با ابلاغ مصوبه اخیر وزیر راه و شهرسازی در چند ماه گذشته میزان امضا فروشی افزایش چشمگیری پیدا کرد.

عضو هیئت مدیره نظام مهندسی با اشاره به ابلاغیه اخیر وزیر راه و شهرسازی گفت: هم اکنون وضعیت ساخت و ساز و مسکن کاملا راکد است و این ابلاغیه اخیر آخوندی مبنی بر رقابتی کردن حق الزحمه مهندسان موجب از بین رفتن ساخت و ساز در کشور شده است.

خطیبی افزود: انتخاب مهندس ناظر توسط مالک ساختمان باعث افزایش رانت خواری و همچنین افت کیفیت ساخت و ساز می شود.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی گفت: با افزایش نرخ تورم تعرفه های تمام بخش ها افزایش یافته است اما متاسفانه تعرفه خدمات مهندسی نه تنها رشد پیدا نکرده بلکه با رقابتی شدن آن مشکلات این بخش بیشتر شده است.گفتنی است وزیر راه و شهرسازی طی ماه های گذشته بدون توجه به انتقادات وسیع مهندسان ناظر ساختمان به تصمیم وی برای انتخاب مهندس ناظر توسط مالک این تصمیم را برای اجرا ابلاغ کرده که ظاهرا تاکنون تبعات منفی داشته است.