آرشیو شنبه ۱۳ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۶۹
شهرستان ها
۷

هزینه هر بیمار هموفیلی بیش از 2 میلیارد ریال است

تبریز- خبرنگار کیهان:

هزینه سالانه هر بیمار هموفیلی کشور 2 میلیارد و 300 میلیون ریال است.

مدیر کانون هموفیلی آذربایجان شرقی با اعلام این خبر گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت هزینه سالانه دارو و درمان هر بیمار هموفیلی 2 میلیارد و 300 میلیون ریال می باشد.

«اکرم طبق چی» افزود: 75 درصد بودجه وزارت بهداشت برای بیماران خاص، مربوط به بیماران هموفیلی است.

وی اظهار داشت: بیماران هموفیلی شدید به فاکتورهای 8 و 9 نیاز دارند ولی دفترچه بیماران فاکتور فوق از حالت بیماران خاص خارج و شرایط برای این گروه از بیماران حادتر شده و علیرغم اعلام بیمه مبنی بر رایگان بودن فاکتور 9 داروخانه ها درخواست مابه التفاوت می کنند.

وی افزود: در آذربایجان شرقی 600 بیمار هموفیلی شناخته شده وجود دارد که 126 نفر آنان کودکان زیر 15 سال هستند و 119 نفر زن می باشند و تعداد افراد بالای 40 سال به 102 نفر می رسد. وی افزود: قانون 3 درصد جذب معلولان در مورد هموفیلی ها اجرا نمی شود و در صورت عدم احراز معلولیت ظاهری، بهزیستی این بیماران را تحت پوشش قرار نمی دهد و در صورت اعتراض، حمایت از بیماران مزبور را مستلزم وجود قانون کشوری می داند.

طبق چی گفت: با همکاری شهرداری تبریز در شهرک خاوران 1500 مترمربع زمین در اختیار کانون قرار گرفت که برای مجتمع خدماتی و رفاهی بیماران در نظر گرفته شده است ولی در حال حاضر برای این طرح مشکلاتی به وجود آمده که در حال مکاتبه برای حل آن هستیم تا عملیات ساخت مجتمع مزبور، آغاز شود.

وی افزود: به دلیل شرایط کنونی حاکم بر اقتصاد کشور، همکاری خیرین با کانون هموفیلی تبریز به شدت کاسته شده است.