آرشیو شنبه ۱۳ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۶۹
شهرستان ها
۷

چهارمحال و بختیاری قطب نخست تولید ماهیان سردابی کشور

مدیر شیلات و آبزی پروری سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: این استان قطب اصلی تولید ماهیان سردابی در کشور بوده که طی سالیان گذشته حدود 15 الی 20 درصد از تولید ماهیان سردابی کشور را به خود اختصاص داده است.

«پرویزمنصوری» اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری دارای منابع آبی عظیم شامل 1296 دهنه چشمه، 780 رشته قنات، 3012 حلقه چاه کشاورزی، 20رودخانه دائمی به طول 4086 کیلومتر، سه تالاب، 4 سد مخزنی کشاورزی و برقابی بوده که بخش عمده ای از منابع آبی کشور را دارا است.

وی افزود: این ظرفیت های خدادادی به همراه پتانسیل هایی که در زمینه تولید آبزیان، تولید خوراک آبزیان، فرآوری و بسته بندی آبزیان و... وجود دارد توانسته است چهارمحال و بختیاری را به عنوان قطب نخست تولید ماهیان سردابی کشور معرفی و توانسته اشتغال مستقیم بالغ بر 2500 نفر و حدود 7500 نفر به صورت غیر مستقیم را فراهم کند.

منصوری تصریح کرد: این استان قطب اصلی تولید ماهیان سردابی در کشور بوده که طی سالیان گذشته حدود 15 الی 20 درصد از تولید ماهیان سردابی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در بخش تولید ماهیان زینتی نیز طی سالیان اخیر رشد چشمگیری در استان حاصل شده است به گونه ای که میزان آن طی سالیان گذشته از 20 هزار قطعه در سال به بالغ بر 280 هزار قطعه در سال رسیده است.