آرشیو شنبه ۱۳ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۶۹
شهرستان ها
۷

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران: 23 درصد اشتغال مازندران در بخش کشاورزی است

ساری- خبرنگار کیهان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: مازندران 8 درصد تولید محصولات کشاورزی و 10/5 درصد ارزش افزوده اقتصادی بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده و رتبه اول را داراست.

عزیزالله شهیدی فر افزود: 100 درصد برنج تولیدی درکشت اول 90 درصد مرکبات، 80 درصد کیوی، 70 درصد گوشت سفید و 50 درصد گوشت قرمز تولیدی در مازندران به سایر استان ها و خارج از کشور صادر می شود و 120 هزار تن برنج تولیدی کشت دوم پاسخگوی نیاز مردم استان است.

وی با اشاره به اینکه 23 درصد اشتغال استان مربوط به بخش کشاورزی است، افزود: سه، چهارم اشتغال در سایر بخش ها در این استان، وابسته به بخش کشاورزی است.

شهیدی فر گفت: علی رغم بحران آب، پیش بینی می شود، امسال علی رغم 2 درصد کاهش سطح زیر کشت 5 درصد تولید برنج افزایش داشته باشد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران با اشاره به اینکه حفظ منابع طبیعی و اراضی کشاورزی، یک تکلیف است یکی از مشکلات اراضی کشاورزی را، زمین های داخل بافت و خروج این اراضی از چرخه تولید عنوان و خاطر نشان کرد: باید از تعرض به این اراضی جلوگیری کرد.

سید یونس حسینی عالمی به کارگیری نیروهای بومی در حراست از منابع طبیعی و اراضی کشاورزی در هر شهرستان و گزینشی عمل کردن در برخورد با متعرضین به این اراضی را از مشکلات در حفظ و صیانت از این عرصه ها دانست.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به شناسایی حدود 9000 هکتار از اراضی بایر در مازندران و کوچک شدن قطعات اراضی کشاورزی تصریح کرد: قانون حد نصاب زراعی برای زمین های زراعی و باغی جهت حفظ کاربری اراضی و جلوگیری از کوچک شدن اراضی کشاورزی تهیه و مشوق هایی برای آن در نظر گرفته شده است.

بهرام درخشان از شناسایی 8 هزار و 938 هکتار از اراضی بایر و بلاکشت در استان خبر داد و افزود: بیش از 742 هکتار از این اراضی به چرخه تولید بازگشت.