آرشیو شنبه ۱۳ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۶۹
شهرستان ها
۷

سیلاب یک میلیارد ریال به برق سیستان وبلوچستان خسارت زد

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: سیلاب 26 تیر تا دوم مرداد ماه در جنوب این استان یک میلیارد ریال به تاسیسات برق خسارت وارد کرد.

غلامرضا اربابی اظهار داشت: براثر بروز پدیده مونسون در این مدت شاهد بارندگی های خوبی در جنوب سیستان و بلوچستان بودیم به طوری که بیشترین بارندگی با 43 میلی متر در مچان شهرستان سرباز گزارش شد.

وی افزود: با توجه به تداوم خشکسالی ها در سیستان و بلوچستان بویژه سال زراعی 96 - 97 این بارندگی سبب خوشحالی کشاورزان شد.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سیستان و بلوچستان 6/2 میلیون مترمکعب آب در پی بارندگی ها و سیلاب های اخیر در پشت سدهای جنوب این استان ذخیره شده است.

اتابک جعفری اظهار داشت: براساس ثبت دستگاه های سنجش بارندگی، 10 میلیون متر مکعب میزان روان آب های حاصل از بارندگی روزهای دوشنبه هفته گذشته تاکنون در جنوب سیستان و بلوچستان بوده که پنج میلیون متر مکعب در پشت سد پیشین(سرباز) و 1/2 میلیون متر مکعب در پشت سد زیردان(چابهار) ذخیره سازی شده است.

وی بیان کرد: ذخیره آب در پشت سدهای سیستان و بلوچستان امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 31 درصد کاهش یافته است.

پدیده خشکسالی 2 دهه در سیستان و بلوچستان، خشکیدن تالاب بین المللی هامون در شمال و جازموریان در جنوب غرب استان، قطع آب رودخانه هیرمند، کاهش سفره های آب زیرزمینی، کمبود نزولات آسمانی، گرمای زیاد و تبخیر بیش از حد نرمال کشور، این استان را با مشکلات زیادی در زمینه تامین آب آشامیدنی و کشاورزی رو به رو کرده است.