آرشیو شنبه ۱۳ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۶۹
اخبار کشور
۱۰

وزیر کشور: آمریکا جرات رویارویی نظامی با ایران را ندارد

وزیر کشور گفت: آمریکا به هیچ وجه جرات رویارویی نظامی با ایران را ندارد و اگر آغازگر جنگ باشد، پایان دهنده آن نخواهد بود و حوزه جنگ را نیز تعیین نخواهد کرد.

به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی و اشتغال آذربایجان غربی افزود: دولتمردان آمریکا در سه سطح نظامی، اجتماعی و اقتصادی در مقابل ایران ایستاده اند ولی خود آنان نیز می دانند که در سطح نظامی کار به جایی نمی برند.

وی اضافه کرد: بازگشت آمریکا به برجام و عذرخواهی از دنیا مهم ترین پیش شرط مذاکره با آمریکا است.

وی ادامه داد: آنان فکر می کنند که می توانند وضع ایران را به هم بزنند و با این توهم، جلساتی را با معاندان نظام برای گزینه های بعد از نظام اسلامی برگزار کرده اند اما همه این توطئه ها محکوم به شکست است.

وزیر کشوربیان کرد: نگرانی خاصی در این خصوص وجود ندارد و دولت به طور کامل نسبت به مسائل اقتصادی مسلط است. رحمانی فضلی، گفت: مهم ترین کلید پیروزی ایران، اهتمام آحاد مردم برای پیشرفت کشور است و همه مسئولان نیز باید با نظارت بر اجرای طرح های مهم و جلوگیری از سودجویی افراد زمینه تعالی کشور را فراهم کنند.

وزیر کشور افزود: در چند سال اخیر بی اعتمادی در کشور زیاد شده است و برخی افراد نیز با ایراد اتهام های بی اساس علیه مسئولان و نشر آن در فضای مجازی، زمینه افزایش این بی اعتمادی را فراهم می کنند ولی باید با همکاری همه این فضا بهبود یابد.

وی گفت: ایران را نباید با کشور چپاولگر آمریکا مقایسه کرد زیرا آنان 300 سال با غارت دنیا، ثروت عظیمی را دست و پا کرده اند و باز هم به این چپاول ادامه می دهند. رحمانی فضلی تاکید کرد: ایران به طور قطع موفق است و با وجود نخبگان بسیار زیاد و نیروی انسانی متفکر، پیش به جلو حرکت خواهد کرد.

وی بیان کرد: در صورت جلب موافقت رئیس جمهوری، کارگروه ویژه ای با حضور چند وزیر دخیل در حوزه اقتصادی راه اندازی می شود تا به صورت 24 ساعته به حل مشکلات اقتصادی بپردازد.