آرشیو پنجشنبه ۱۱ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۶۸
جامعه
۱۸

ایجاد 10 هزار شغل با اجرای طرح های اجتماع محور

رئیس هیات مدیره بنیاد برکت از برنامه این بنیاد برای ایجاد ده هزار فرصت شغلی در 34شهر کشور از طریق اجرای طرح های اجتماع محور آسمان و آفتاب خبر داد و گفت: برای تامین مالی این کار، تفاهم نامه ای با بانک قرض الحسنه مهر ایران امضا کردیم تا 300 میلیون ریال به خانوارها و افراد متقاضی شغل در روستاها وام بدهیم. شرایط تضمین این وام با رایزنی های انجام شده، برای روستاییان آسان تر شده و وام براحتی به خانوارهای متقاضی که حائز شرایط باشند پرداخت می شود.

به گزارش جام جم، محمود عسکری آزاد با تشریح طرح های اجتماع محور بنیاد برکت، با اشاره به طرح آسمان افزود: در این طرح تشکیل گروه های محلی، توانمندسازی این گروه ها، شناسایی ظرفیت های محلی، تشکیل صندوق های پشتیبان کسب وکار، ارائه مدل های توسعه کسب وکار به افراد، تامین و تجدید منابع و ایجاد شرکت های تعاونی توسعه ای برای پشتیبانی مشاغل، کارهایی است که از سوی بنیاد برکت انجام می شود.

رئیس هیات مدیره بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، ادامه داد: آنچه مهم است، همه کارهای ما در هماهنگی کامل با دستگاه های اجرایی است. ما برای انجام بهینه کار اشتغالزایی، تسهیل گرانی داریم که در روستاهای هدف با مردم صحبت می کنند، آنها را آموزش داده و متناسب با وضع روستا، گروه های توسعه ای تشکیل می دهند. پس از تشکیل گروه های توسعه ای آنها هستند که کار را در دست می گیرند.

عسکری آزاد، طرح آفتاب بنیاد برکت را پشتیبان طرح آسمان دانست و عنوان کرد: در قالب این طرح نهادهای مجری را تشکیل می دهیم و توانمند می کنیم. برای این کار معمولا تعاونی هایی با عضویت خود روستاییان تشکیل می شود و بنیاد برکت با تعاونی ها به عنوان نهادهای مجری شراکت می کند. در این شراکت بنیاد 49 درصد و تعاونی ها 51 درصد سهم دارند. ثمره این شراکت احداث کارگاه ها و کارخانه هایی است که می توانند محصولات روستایی را فرآوری، بسته بندی، استانداردسازی و بازاریابی کنند.

وی درباره طرح «مهتاب» نیز گفت: این طرح در واقع مدل های هادی تلاش اقتصادی بنیاد برکت است که مدل های کسب و کار را دربرمی گیرد. تلفیق این سه طرح با یکدیگر در روستاها اشتغال پایدار ایجاد می کند و روستاها را توسعه می دهد.