آرشیو پنجشنبه ۱۱ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۶۸
صفحه اول
۱

مردم بنزین ذخیره نکنند

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: شایعه ها مبنی بر افزایش قیمت حامل های انرژی در کشور بی اساس است.

به گزارش وزارت نفت، سیدمحمدرضا موسوی خواه با بیان این که نگهداری بنزین در منازل و خودروها بسیار خطرناک است و مردم با جان و مال و سرمایه عزیزان خود بازی نکنند، گفت: مردم به شایعات توجهی نداشته باشند و این مخاطره را برای خانواده خود ایجاد نکنند، زیرا آتش سوزی و انفجار بنزین، تلفات بسیار ناگواری برجای خواهد گذاشت.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تاکید کرد: ذخیره 20 لیتر بنزین در منزل یا خودرو به دلیل شایعه گرانی بنزین به هیچ وجه اقدامی منطقی نیست و ارزش مادی ندارد و تنها ایجاد کانون خطر و بازی با جان عزیزان است. هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین اعلام نشده است و تامین سوخت و ذخایر سوخت کشور نیز در وضع مطلوبی قرار دارد. متاسفانه برخی در شبکه های مجازی شایعه هایی پخش و از این طریق افکار عمومی را نگران می کنند.

وی به مردم اطمینان داد: اگر بحثی درباره افزایش قیمت حامل های انرژی در میان باشد، وزارت نفت بویژه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی نخست موضوع را اطلاع رسانی می کند و با مردم در میان خواهد گذاشت و هیچ وقت نبوده دولتمردان پنهانی و به دور از چشم مردم بخواهند کاری انجام دهند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: تاکنون هیچ بحثی درباره افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین در سطح دولت و مجلس مطرح نبوده، اما مباحثی همچون راهکارهای مدیریت مصرف سوخت، توزیع مناسب فرآورده های نفتی و مواردی از این دست همیشه در سطح کارشناسان، سیاست گذاران و مسئولان مطرح بوده است.