آرشیو پنجشنبه ۱۱ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۶۸
ایران
۱۶
گردشگری

برگزاری اولین ماراتن جنگلی در ایران؛ سمنان

ماراتن یکی از انواع دوی استقامت و مسابقه ای تفننی است که روی جاده انجام می شود و معمولا هر سال حدود 500 تا از آن در نقاط مختلف دنیا برگزار می شود. ماراتن های خاص تری هم وجود دارد، مثل اکوماراتن (ماراتن در کویر یا طبیعت های غیرکویری) که اگر خاطرتان باشد یک ماراتن کویری بین المللی سال 95 در کشور خودمان و با حضور پائولو برگینی، دونده مشهور ماراتن در بیابان ها و کویرهای جهان در کویر شهداد کرمان برگزار شد.

حالا سمنانی ها هم می خواهند اکوماراتن برگزار کنند؛ آن هم در جنگل ابر. خبری که محمد جهانشاهی،مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان آن را اعلام کرده و گفته اکوماراتن جنگل ابر، برد تبلیغاتی بسیار خوبی برای معرفی استان دارد و می تواند، هم ظرفیت های گردشگری سمنان را معرفی کند و هم موجب توسعه پایدار و حفاظت از منابع طبیعی شود.

معین افضلی، مدیر برگزاری اکوماراتن جنگل ابر هم زمان برگزاری اولین اکوماراتن جنگل را هشتم شهریورماه اعلام کرده و گفته اکوماراتن در جنگل ابر شاهرود در دو بخش ماراتن 42 کیلومتر و نیمه ماراتن 21 کیلومتر برگزار می شود، به گفته وی، مسیر ماراتن پس از گذشتن از روستای قطری و جنگل های باستانی هیرکانی و درختان سرخدار و... انجام می شود.

افضلی از حضور دوندگان بین المللی در این اکوماراتن همچون پائولو ونتورینی، دارنده رکورد گینس از کشور ایتالیا و محمد الحنصال از دوندگان مطرح مراکش خبر داده و به حضور 50 دونده مطرح کشوری در این اکوماراتن هم اشاره کرده است.