آرشیو شنبه ۱۳ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۶۹
جامعه
۱۸

50 درصد دستفروشان پایتخت تحصیلکرده هستند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، اغلب طرح های ساماندهی مشاغل سیار را غیرکارشناسی شده دانست و تاکید کرد تنها راه برون رفت از پراکندگی دستفروشان تهران اشتغال زایی برای آنهاست، چراکه 50 درصد آنها تحصیلکرده هستند.

به گزارش خانه ملت، احمد بیگدلی درباره طرح ساماندهی مشاغل سیار گفت: متاسفانه بیشتر این طرح ها غیرکارشناسی شده هستند و در تدوین آنها به وجود زیرساخت ها توجه نشده است، کما این که در این طرح نیز برای ساماندهی فروشندگان سیار مکان خاصی در نظر گرفته نشده است. وی ادامه داد: هم اکنون نبود امکانات لازم و محل مناسب از مهم ترین مشکلاتی است که مانع اجرای این طرح می شود، ضمن این که عملیاتی کردن این طرح ممکن است بر معضل ترافیک در محل هایی که احتمالا در تهران برای ساماندهی این قشر در نظر گرفته می شود، دامن بزند.

بیگدلی تصریح کرد: ما پیش از این، طرحی را برای واگذاری تاکسیرانی به بخش خصوصی داشتیم که تعدادی از افراد برای ساماندهی تاکسی ها ارائه کردند، اما در پشت اجرای این طرح، مافیایی وجود داشت که با ایجاد شرکت هایی صوری به جای ارائه خدمات به رانندگان یا مسافران بدون هیچ حساب و کتابی از درآمد بالایی برخوردار شدند.