آرشیو دوشنبه ۱۵ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۴۵
فن آوری
۱۷

حمله هکرهای رژیم صهیونیستی به خبرنگاران و فعالان حقوق بشر

تازه ترین گزارش های منتشره حاکی است که یکی از جدیدترین و به روزترین جاسوس افزارهای شرکت متعلق به رژیم صهیونیستی تحت عنوان پگاسوس (Pegasus)، دستگاه های الکترونیکی و تلفن همراه بسیاری از فعالان حقوق بشر، خبرنگاران و روزنامه نگاران موردنظر خود را هک کرده و به اطلاعات موجود در آنها نفوذ پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش های منتشر شده، ملیت بیشتر روزنامه نگاران، خبرنگاران و فعالان حقوق بشری که مورد حمله هکرهای رژیم صهیونیستی قرار گرفته اند از عربستان سعودی، امارات متحده عربی و مکزیک بوده اند هرچند نام برخی از ملیت های دیگر نیز در این گزارش آمده است.

جاسوس افزار پگاسوس قادر است با هک و نفوذ از راه دور تلفن همراه هوشمند اندرویدی و iOS، به حجم زیادی از اطلاعات موردنیاز هکرها و مجرمان سایبری نظیر پیام های ارسال و دریافت شده قربانیان، تاریخچه ایمیل و پست الکترونیکی، پیام رسان هایی نظیر واتس اپ، مکان جغرافیایی (Location) کاربر، دوربین، تصاویر و محتوای ذخیره شده تلفن همراه آنها دسترسی پیدا کند.

تمامی این اتفاقات به گونه ای رخ می دهد که خود قربانی و کاربر موردنظر متوجه سرقت اطلاعاتش نمی شود و همه چیز کاملا تحت کنترل هکرها و مجرمان سایبری مربوطه خواهد بود و آنها تا زمانی که بخواهند، دستگاه های الکترونیکی قربانیان را تحت کنترل و مدیریت خود خواهند گرفت.