آرشیو دوشنبه ۱۵ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۷۱
اخبار کشور
۱۰

معاون وزیر نفت تاکید کرد

ضرورت تسریع در اجرای تصفیه هیدروژنی نفت گاز پالایشگاه اصفهان

معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران بر ضرورت بهره برداری هر چه سریع تر از پروژه واحد تصفیه هیدروژنی نفت گاز این پالایشگاه تاکید کرد.

اصفهان- خبرنگار کیهان: علیرضا صادق آبادی گفت: اهمیت پروژه های مرتبط با این پالایشگاه و واحد تصفیه هیدروژنی نفت گاز به منظور تولید این محصول با استاندارد یورو چهار بسیار زیاد است و این پروژه ملی باید هر چه زودتر به اتمام و بهره برداری برسد.

مدیرعامل سابق شرکت پالایش نفت اصفهان نیز واحدهای تقطیر 3 و تصفیه هیدروژنی نفت گاز را از مهم ترین طرح های در دست اجرای این پالایشگاه دانست.

لطفعلی چاوشی گفت: از سال 86 طرح بهبود و بهینه سازی فرآیند پالایشگاه اصفهان آغاز شد اما در سال 87 که پالایشگاه به بخش خصوصی واگذار شد به دلیل نبود اعتبار، پروژه های عمده شرکت به حالت تعلیق درآمد؛ با این حال در سال 92 دو واحد مجتمع بنزین سازی به بهره برداری رسید.

وی اضافه کرد: واحد ایزومریزاسیون (واحد سوم مجتمع) به دلیل نبود کاتالیست متوقف شد تا اینکه توانستیم کاتالیست مورد نیاز را که تکنولوژی ساخت آن تا آن زمان تنها در اختیار دو کشور آمریکا و فرانسه بود، بومی سازی کرده و موفق به بهر ه برداری کامل از طرح مذکور در سال 94 شویم.