آرشیو دوشنبه ۱۵ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۱۵۳
اقتصاد
۱۱

روز سرد سکه

بازار طلا و ارز روز گذشته را در تب اعلام بسته سیاست ارزی دولت با کاهش قیمت ها پشت سر گذاشت و سکه و طلا روال نزولی خود را همچون هفته قبل ادامه دادند. سکه که در هفته گذشته روال کاهش قیمت خود را آغاز کرده بود روز پرتنشی را پشت سرگذاشت و در حالی که در مقطعی تا 500 هزار تومان هم کاهش داشت در نهایت طبق اطلاعات سایت اتحادیه طلا و جواهر تا ساعت 18 روز گذشته سکه امامی بهار آزادی به 3میلیون و 699 هزار تومان رسید که نسبت به قیمت 3میلیون و 849هزار تومانی که در همین ساعت روز شنبه ثبت شده بود 150 هزار تومان کاهش داشته است. این کاهش قیمت برای سکه قدیم بهار آزادی به 190 تومان رسید و قیمت سکه قدیم بهار آزادی در روز گذشته 3 میلیون و 335هزار تومان ثبت شد این عدد در روز شنبه ساعت 18 به 3 میلیون و 525 هزار تومان رسیده بود. همچنین قیمت هر نیم سکه بهار آزادی نیز به یک میلیون و 773 هزار تومان رسید که نسبت به قیمت یک میلیون و 843 هزار تومانی که در روز شنبه ثبت شده بود 70 هزار تومان کاهش داشت. ربع سکه بهار آزادی هم با کاهش 20 هزار تومانی به قیمت 922 هزار تومان بفروش رسید.

فعالان بازار ارایه بسته سیاست ارزی دولت را که قرار است یکشنبه شب توسط عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی اعلام شود مربوط می دانند و معتقدند که بازار با توجه به برخی خبرها که در مورد این بسته به گوش رسیده، روال نزولی در پیش گرفته و به نظر می رسد که این روال نزولی همچنان تا روز سه شنبه ادامه داشته باشد.

ایسنا در گزارشی که در مورد این بسته نوشته، آورده است: «نامشخص بودن جزییات بسته جدید ارزی و اینکه اجرایی شدن آن چه تاثیری بر قیمت ها در بازار غیر رسمی خواهد داشت موجب شده از ساعاتی پیش معاملات در این بازار به حداقل رسیده و تقریبا متوقف شود و معامله گران در انتظار شفاف شدن وضعیت باشند. قرار است همتی- رییس کل بانک مرکزی- درباره بسته جدید ارزی که چند روزی است مسوولان دولتی و بانکی و البته نمایندگان مجلس از آن سخن گفته و اجرایی شدن آن را راهگشای مشکلات موجود بازار ارز اعلام کرده اند، توضیحاتی ارایه کرده و جزییات این بسته را اعلام کند.