آرشیو دوشنبه ۱۵ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۴۵
سیاسی
۳

دیگه چه خبر

عمل جراحی موسوی و رهنورد توسط وزیر بهداشت

خبر اول اینکه، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد تحت عمل جراحی آب مروارید قرار گرفتند که این عمل را حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت انجام داده است. به گزارش اعتماد آنلاین، عمل جراحی آنها موفقیت آمیز بوده است.

ترامپ: دیدار با روحانی به ایران بستگی دارد

خبر دیگر اینکه، دونالد ترامپ که دوشنبه گذشته، برای دیدار و گفت و گوی بدون پیش شرط با رئیس جمهوری کشورمان اعلام آمادگی کرده بود، دیروز در پیامی توئیتری نوشت: «ایران و اقتصادش بسیار بد و سریع پیش می رود! اینکه من دیدار کنم یا نه، مهم نیست، بستگی به آنها دارد!.» با این حال در میان گمانه زنی های مختلف، روزنامه کویتی الجریده ادعا کرد که ایران شروطی برای گفت وگو با امریکا را از طریق عمان به کاخ سفید انتقال داده و امریکایی ها هم این شرایط را پذیرفته اند. همزمان یک مقام ارشد سازمان ملل در گفت وگو با یک رسانه صهیونیستی از احتمال دیدار روسای جمهور ایران و امریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک خبر داد.

توضیح صرافی انصار

دست آخر اینکه، مدیرعامل شرکت صرافی «انصار» خبر روزنامه ایران به نقل از ایرنا را تکذیب کرد. در توضیح سید علیرضا اتابکی با اشاره به خبر روز سه شنبه روزنامه ایران مبنی بر اینکه صرافی وابسته به بانک انصار یکی از دو صرافی بزرگی است که در بازار ارز التهاب آفرینی کرده اند، آمده است: «از آنجا که صرافی انصار با فعالیت ها و خدمات کاملا شفاف و سالم، همواره به عنوان حامی و بازوی بانک مرکزی و دولت محترم و تحت نظارت و هماهنگی مستمر آن بانک عمل کرده است و با عملکرد حرفه ای و به دور از هر گونه آلودگی و رانت خواری، بویژه در شرایط ملتهب اقتصادی امروز کشور، مانع تلاش های سودجویانه عده ای معدود شده است و این واقعیت مورد تصدیق صاحبنظران و مسئولان امر نیز می باشد، ادعای مطرح شده را صریحا تکذیب می نماید.»