آرشیو دوشنبه ۱۵ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۱۵۳
ورزش
۱۵
آخرین خبر

کیمیا علیزاده بازی های آسیایی را از دست داد

روزگار غریبی است کیمیا

این بدترین خبری بود که می شد در فاصله چند روز تا آغاز مسابقات آسیایی شنید: به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو کیمیا علیزاده تنها مدال آور زن تاریخ ورزش کشورمان در المپیک و یکی از شانس های اصلی کسب مدال در مسابقات آسیایی جاکارتا در تمرین صبح دیروز (یکشنبه - 14 مردادماه) دچار آسیب دیدگی عضلانی شد و پس از ارزیابی پزشکی و معاینات تکمیلی و بررسی MRI مشخص شد که ACLزانوی چپ کیمیا دچار آسیب جدی شده است و قادر به همراهی تیم در بازی های آسیایی نیست. در واقع به زبان ساده تر کیمیا در اوج بدشانسی رباط صلیبی پاره کرده.

این دختر تکواندوکار که توسط هیات اجرایی کمیته ملی المپیک به عنوان پرچمدار ایران دربازی های آسیایی 2018 انتخاب شده بود، حالا باید به جای در دست گرفتن پرچم کشورمان پیشاپیش سایر ورزشکاران و لبخند زدن رو به دوربین ها، از خانه و پای تلویزیون مسابقات را دنبال کند. در واقع این مصدومیت دو فرصت بزرگ را از علیزاده گرفت. البته با توجه به سن و سال کم او این امیدواری وجود دارد که مصدومیتش خیلی سریع برطرف شود و برای مسابقات آینده من جمله المپیک 2020 به مرز آمادگی برسد.

در شرایطی که کمتر از چند روز تا آغاز مسابقات آسیایی جاکارتا باقی نمانده، با تصمیم کادر فنی تیم ملی، ملیکا میرحسینی ملی پوش تکواندو کشورمان که در تورنمنت بین المللی کره جنوبی موفق به کسب مدال طلا شده بود جایگزین علیزاده در وزن 67-کیلوگرم می شود.