آرشیو دوشنبه ۱۵ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۷۱
شهرستان ها
۷

هر 8 هزار هکتار جنگل در مازندران یک جنگلبان دارد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری گفت: برابر استانداردهای بین المللی به ازای هر یک هزار هکتار یک جنگلبان نیاز است که این وضعیت در مازندران برای هر هشت هزار هکتار فقط یک جنگلبان هست.

سیدمحسن موسوی تاکامی، مساحت جنگل های مازندران در حوزه منطقه ساری را حدود 794 هزار هکتار اعلام کرد و افزود: برای جبران کمبود جنگلبان در مازندران، امسال جذب 90 نفر از سازمان جنگل ها و مراتع کشور درخواست شد که متاسفانه با تامین 5 جنگلبان موافقت شد.

به گفته وی فرایند جذب این نیروها نیز در حال اقدام است و از مهرماه مشغول به کار می شوند.

وی، گفت: متاسفانه به علت کمی نیرو، قاچاق چوب و تجاوز به عرصه های جنگلی و ملی استان در چهار ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش داشته که نگران کننده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری ادامه داد: در شرایط فعلی که کمبود نیرو در استان داریم، تنها امید همه ما کمک همه جانبه تشکلهای مردمی و شبکه های اجتماعی است که بتوانند نسبت به حفظ وحراست از این عرصه جدی تر ورود پیدا کنند تا بخشی از مشکلات برطرف شود.

موسوی تاکامی گفت: با وجود سختی حفاظت و حراست از منابع ملی و جنگلی در مازندران، متاسفانه مشکل اصلی ما دراین بخش کمبود نیرو است و حتی تاسف بارتر اینکه حقوق پرداختی به جنگلبان ها نیز بسیار کم و قابل گفتن نیست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران، آماری از تعداد جنگلبان های استان ارائه نکرد و ادامه داد: متاسفانه کار آنها به گونه ای هست که زمان و مکان نمی شناسد و بیشتر مواقع از خطر قاچاقچیان و آتش سوزی ها در آماده باش هستند.