آرشیو سه‌شنبه ۱۶ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۴۶
سیاسی
۳

اخبار

تکذیب مخالفت ناطق نوری با وزارت رحمانی فضلی

یک منبع نزدیک به دفتر حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری با رد این مطلب که ایشان و شماری از شخصیت های کشور در سال 92 و پس از انتخابات ریاست جمهوری با گزینه رحمانی فضلی برای وزارت کشور مخالف بوده اند، گفت: حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری در چنین جلسه ای شرکت نداشته است.به گزارش ایرنا، گفتنی است عبدالله ناصری، فعال سیاسی در گفت وگو با یک خبرگزاری داخلی مدعی شده بود یک هفته پیش از ارائه لیست وزرای پیشنهادی آقای روحانی به مجلس در سال 92، جلسه ای در منزل آقای هاشمی با حضور آقایان هاشمی رفسنجانی، روحانی، خاتمی، ناطق نوری و سیدحسن خمینی برگزار شد و در این جلسه نسبت به انتخاب رحمانی فضلی برای وزارت کشور تعجب کردند.

فرمانده سپاه: به تروریست ها ضربه می زنیم

فرمانده کل سپاه با اشاره به 11 شهید امنیت پایدار که اخیرا در منطقه مریوان به دست تروریست ها به شهادت رسیدند، گفت: ضربه ای که در پاسخ به این حرکت تروریستی می زنیم، هم وزن این 11 شهید خواهد بود.به گزارش فارس، سردار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه تاکید کرد: باید کاری کنیم تا دیگر حضور گستاخانه این تروریست ها در کشورمان تکرار نشود.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح: سپاه به مسائل سیاسی ورود نکرده است

سخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح گفت: سپاه به مسائل سیاسی ورود پیدا نکرده است و به وظایف قانونی خودش می پردازد، اما به عنوان یکی از ارکان قدرت نظام، باید دشمنان در مواقع خاص بدانند که ایران چه مواضعی دارد. به گزارش ایسنا، سردار ابوالفضل شکارچی در حاشیه مراسم گرامیداشت سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه «ایران ضامن امنیت تنگه هرمز است» گفت: کسی جز ایران نمی تواند درباره امنیت تنگه هرمز صحبت کند و اگر کاری در منطقه خلیج فارس انجام می دهیم، به دلیل برقراری امنیت در آنجا است. وی تصریح کرد: مواضع سپاه و کل نیروهای مسلح در موضع خوبی قرار گرفته است. ای کاش سیاسیون بفهمند و ای کاش به قدرت ارزشمند این نظام اعتماد داشته باشند و گردن شان را در مقابل دشمنان خم نکنند. طبیعی است برخی از عناصر سیاسی می خواهند گردن شان را، گردن مردم را مقابل دشمنان کج کنند و طبیعی است که کسی اجازه این کار را نخواهد داد.