آرشیو سه‌شنبه ۱۶ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۴۶
اجتماعی
۲۱
سررسید

اختصاص 70 میلیارد تومان برای توزیع یک وعده غذای گرم در روستامهدها

وعده:اردیبهشت 1396

اردیبهشت ماه امسال بود که انوشیروان محسنی بندپی، رئیس سازمان بهزیستی کشور از گسترش طرح توزیع یک وعده غذای گرم در روستا مهدها در سال جاری خبر داد.

در سال های اخیر، سازمان بهزیستی با توزیع یک وعده غذای گرم در روستاها و مناطق محروم تلاش کرده تا از سوء تغذیه کودکان جلوگیری کند. به گفته حبیب الله مسعودی فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی، در سال گذشته توزیع یک وعده غذای گرم تنها در 7 استان محروم کشور انجام می شد اما امسال قرار است تمام روستا مهدهای کشور یک وعده غذای گرم دریافت کنند.

مسعودی فرید با اشاره به اینکه در مهر ماه سال جاری، تمام روستا مهدها و بیش از 80 درصد مهدهای حاشیه شهر ها از یک وعده غذای گرم بهره مند می شوند، به «ایران» می گوید: 7 هزار و 500 روستا مهد و 1200 مهد در حاشیه شهر ها در کشور وجود دارد که اغلب آنها در مناطق کم برخوردار هستند. به همین علت، تصمیم گرفتیم، طرح توزیع یک وعده غذای گرم را گسترش دهیم. معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با تاکید بر اینکه برای توزیع یک وعده غذای گرم به روستا مهدها در سال جاری 70 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است، می افزاید: بر اساس ارزشیابی وزارت بهداشت، در طول مدت 3 سالی که بهزیستی شروع به توزیع یک وعده غذای گرم درروستا مهدها کرده 50 درصد مشکلات سوء تغذیه کودکان مناطق محروم کاهش یافته است. وی با تاکید بر اهمیت تغذیه در مرحله دبستان و پیش دبستانی، می گوید: تغذیه نقش قابل توجهی در رشد کودکان دارد، به همین علت تلاش می کنیم تا این کار را به طور جدی ادامه دهیم.