آرشیو یکشنبه ۲۱ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۷۶
اخبار کشور
۲

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر

33916546 تمام ساعات شبانه روز

سامانه پیام کوتاه 30002323

* مردم ایران تنفر عمیقی نسبت به آمریکا پیدا کرده اند و تکرار مضمون مذاکره با آمریکا توسط عده ای غربگرا موجب عصبانی تر شدن مردم خواهد شد. بدین سبب که مردم فهیم ایران دیگر می دانند که امتیاز دادن به آمریکا هیچ سودی برای کشور نخواهد داشت. اما چرا برخی از سیاسیون به این باور نرسیده اند. سوالی است که آنها باید به مردم پاسخ دهند.

3061013

* ای کاسبان برجام! انفعال شما در سیاست خارجی باعث سفاکی بیشتر آل سعود گشته است. بی شک باید جواب خون طفلان مظلوم یمن را در دادگاه عدل الهی بدهید. البته آل سعود در قد و اندازه ای نیست که بدون چراغ سبز جریان سلطه یعنی شیطان بزرگ و اروپای مکار دست به چنین جنایت هولناکی بزند. مع الاسف شما به دنبال مذاکره با این جنایتکاران جهانید!

طباطبایی

* دولتمردان برای پیشرفت کشور باید به جای خارج به مردم تکیه می کردند. توسل به آمریکا و اروپا سرنوشتی جز خسارت برای کشور درپی نداشت.

51270935

* با این همه گرانی، تورم و فشار اقتصادی و افزایش گاه بیش از سه برابری قیمت ها رئیس جمهور در برنامه زنده تلویزیونی از آن به عنوان اندک فشار به جامعه یاد کرد! این نحو اظهارنظر یعنی طیف حاکم 4 درصدی هیچ گونه اطلاعی از جامعه 96 درصدی ندارد و الا چنین اظهارنظری نمی کرد. کسی که بالای 15-20 میلیون حقوق می گیرد چگونه می تواند از درد و رنج اکثریتی با درآمد یک و دو میلیونی مطلع باشد؟!

01140915 و 39490912

* تلخ ترین رفتار دولت برای ملت ایران این است که دولت با وجود تمام کاستی هایی که برای مردم به وجود آورد و به رغم آنکه چرخ اقتصاد را به امید غربی ها معطل نگه داشت یک عذرخواهی ساده هم نکرد و یک بار هم نشده پای صحبت منتقدان دلسوز مردم بنشیند.

اسماعیل خوبرو

* انتظار داشتیم آقای رئیس جمهور در گزارش خود از رانت های در اختیار مدیران و سوءمدیریت های صورت گرفته به دلیل اعتماد به کدخدا صحبت می کرد و بابت آنها از ملت پوزش می خواست نه آنکه برای فرار از مسئولیت موضوع بی ربط رفراندوم را مسئله اول کشور بکند و با این کار بخواهد ناتوانی های در اداره دستگاه اجرایی کشور را توجیه نماید.

33840917 و 14420913

* دولت و مجلس هر دو با رای مردم روی کار آمده اند با این حساب دولت حکم پیمانکار و مجلس حکم ناظر پیمانکار را دارد. هر دو باید به کارفرما یعنی مردم پاسخگو باشند حال که پاسخگو نیستند مردم باید در انتخاب خود دقت کنند و مشکل کشور را خودشان در انتخابات های آینده حل کنند.

06920910

* مردم با چه زبانی به مسئولان قضایی کشور بفهمانند که از تعلل و مماشات در برخورد با مفسدان اقتصادی به ویژه فاسدان نفوذی در دولت ناراضی هستند و مطالبه برحق آنان در این مورد روی زمین باقی مانده است.

24700919

* مردم توقع داشتند با واردکنندگان خودرو با ارز 4200 قاطعانه برخورد شود و حتی برخی ها به چوبه دار آویخته شوند. ولی ماجرا به این ختم شده که وزارت صنعت و تجارت اعلام کرده مابه التفاوت قمیت آن را به حساب وزارتخانه واریز کنند! با این رویه، مردم ناامید و مفسدین جری می شوند. این چه برخوردی است که دولت با متخلفان در پیش گرفته است؟!

وحیدی

* با این وضعیت اقتصاد رها شده دولت مدعی تدبیر، متاسفانه کسانی که برایشان در زندگی مشکل جدایی رخ داده است و طبق حکم دادگاه در سال 96 می بایست 170 میلیون پرداخت می کردند امسال 170 میلیون به بیش از 600 میلیون رسیده است. یعنی جدای از بحث متلاشی شدن خانواده انفجاری از فشار روحی رخ می دهد.

40480912

* هر چند زیاد تخصص ندارم ولی وقتی به اقلام وارداتی با ارز 4200 تومان نگاه می کردم به شماره 19 که رسیدم کلی ناراحت شدم. نوشته بود واردات لاستیک ماشین آلات سنگین! در حالی که کشورمان به این صنعت دست پیدا کرده و بارها از تلویزیون از مبتکرین آن تجلیل کرده اند و اینکه کیفیت جنس داخلی به مراتب بهتر از خارجی هاست. چرا دولت به تولیدات داخلی بها نمی دهد؟! چرا علاقه وافر به واردات دارد و تعطیلی کارخانه های داخلی؟!

بهبودی

* برای مردم هنوز باورپذیر نیست که از دیدگاه قوه قضائیه برخی از مفسدان اقتصادی حکمشان مفسد فی الارض باشد و مستحق اعدام باشند. لذا جدیت قوه قضاییه در پیگیری افساد فی الارض تروریست های اقتصادی و اعدام این جنایتکاران می تواند اعتماد مردم به این قوه را تقویت و امید را به مردم ایران هدیه کند.

2883021

* دولت و بانک مرکزی با سپردن تعیین نرخ ارز به بازار آزاد در کنار چند نرخی کردن آن، شرایطی را به وجود آوردند که سودجویان، قیمت ارز را به بیشترین رقمی که می خواهند برسانند. چون نظارت ها بر بازار ارز هم رها شده است.

5468021

* سازمان آب و فاضلاب هر روز از ساعت 8 صبح تا 8 شب آب آشامیدنی روستای فهره از توابع الیگودرز را قطع می کند! مسئولان امر چگونه این ظلم به اهالی روستا را توجیه می کنند؟!

یک پزشک از روستای فهره

* از ایرانسل یک گیگ اینترنت ساعتی خریدم اما فعال سازی آن 35 دقیقه بعد بود و فقط 25 دقیقه هم برایم فعال بود! این کم فروشی برای چندمین بار است که اتفاق می افتد.

گروسی

* همسر یک کارمند بازنشسته هستم. خدا می داند رهبر و نظام خود را دوست داریم ولی این وضعیت آشفته اقتصاد و گرانی و ازطرف دیگر بی عملی دولت زندگی ما را تلخ کرده است. خودم بیماری خاص دارم ماهیانه 450 هزار تومان پول دارو می پردازم. پسر لیسانسیه ام نیز بیکار است. تو را به خدا بنویسید دولتمردان شعار ندهند برای مردم کار بکنند.

آخوندی

* با 48 سال سابقه در تولید شیرآلات به دلیل سوءتدبیر در دولت آقای روحانی ورشکسته شده ام. بعضی از دولتمردان اگر به خدا و انقلاب باور داشتند وضع اقتصادی کشور مثل امروز مشکل پیدا نمی کرد.

80680912

* مسئولان محترم برای صیانت از پول ملت و جلوگیری از رشوه برخی از ممیزان متخلف لطفا سیستم مالیات گیری را اصلاح نمایند که متولیان امور مالیاتی به هیچ وجه نیاز نباشد با مالیات دهنده روبرو شوند بلکه ازطریق دولت الکترونیک درآمد افراد به صورت مستند محاسبه و اعلام شود و فرد مالیات خود را به حساب وزارت دارایی واریز کند.

28420910

* بیشتر افرادی که از کارت های تلفن باجه های عمومی استفاده می کنند قشر کارگر، سرباز و مسافرینی هستند که از داشتن تلفن همراه محرومند، ولی متاسفانه برخی دلالان قیمت 5 هزار تومانی آن را به 14 هزار تومان یعنی قریب به سه برابر رسانده اند؟! از بازرسی وزارت ارتباطات درخواست می کنم با این حرام خواران به جد برخورد کند.

40810919

* برخی از بانوانی که در دستگاه های دولتی مشغول کارند شئونات اسلامی را رعایت نمی کنند، مگر در استخدام دستگاه های دولتی گزینشی صورت نمی گیرد؟ چرا اجازه می دهند افراد هنجارشکن وارد سیستم دولتی شوند؟

0883031

* فرهنگی هستم که ازطریق شرکت لیزینگ فرهنگیان اقدام به خرید اتومبیل کردم. طبق قرارداد باید اول تیرماه تحویل می دادند ولی تخلف کرده و به عمد سنگ اندازی می کنند. لطفا صدای ما را به گوش مسئولان بالا برسانید.

احمدی کیا