آرشیو یکشنبه ۲۱ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۷۶
ورزش
۴

آغاز ماجراجویی امری در فوتبال جزیره

نشستن روی نیمکت تیمی که در 22 سال گذشته فقط یک سرمربی را روی خودش دیده، بدون شک کاری سخت و چالش برانگیز است. اما اونای امری، 46 ساله در تابستان امسال قبول کرد هدایت آرسنال را برعهده بگیرد تا بعد از دو دهه طرفداران توپچی ها فصل را بدون حضور آرسن ونگر روی نیمکت تیمشان شروع کنند. اولین بازی آنها در فصل جدید به خوبی نشان می دهد که امری و تیمش باید خود را برای فصلی سخت آماده کنند. آرسنال در هفته نخست باید به مصاف من سیتی برود که با پپ گواردیولا فصل گذشته با اقتدار به قهرمانی رسید و تیم قدرتمندی را نیز آماده فصل جدید کرده است آرسنال علاوه بر سرمربی، بازیکنان جدیدی را به خدمت گرفته که لوکاس توریرا و سوکراتیس پاپاستاپولوس ازجمله این بازیکنان هستند. در طرف مقابل من سیتی چندان در فصل نقل و انتقالات فعالیت نداشت و شاخص ترین خریدشان ریاض محرز الجزایری از لسترسیتی بود. آخرین باری که آرسنال و من سیتی در بازی هفته اول به مصاف هم رفتند به سال 1994 باز می گردد که آرسنال با هدایت جورج گراهام توانست با نتیجه 3 بر صفر سیتی زن ها را در هایبوری شکست دهد.

با این حال، آمار آرسنال در 12 بازی قبلی مقابل آبی های منچستر به هیچ وجه خوب نبوده و تنها دو پیروزی کسب کرده اند. از سوی دیگر، آرسنال در 11 بازی گذشته خود در ورزشگاه خانگی امارات تنها یک بار شکست خورده که آن هم مربوط به بازی برگشت فصل گذشته مقابل همین من سیتی بود که با نتیجه 3 بر صفر بازی را واگذار کرد. آخرین باری که توپچی ها در این ورزشگاه به برتری رسیدند به سه سال پیش بازمی گردد که توانستند با نتیجه 2 بر یک سیتی زن ها را شکست دهند.

من سیتی و گواردیولا در دیگر آمار و ارقام مربوط به این بازی باز هم دست بالا را دارند. من سیتی در 9 فصل گذشته به هیچ وجه در بازی ابتدایی شکست نخورده و هفت فصل گذشته را نیز با پیروزی آغاز کرده است. از سوی دیگر، این تیم در 20 بازی قبلی خارج از خانه خود تنها یک بار شکست خورده و آمار فوق العاده 17پیروزی را به دست آورده است. گواردیولا در دو فصل اخیر نیز بازی ابتدایی اش را با پیروزی پشت سر گذاشت.