آرشیو دوشنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۵۱
فن آوری
۱۷
خبر

فعالیت 14 درصد کسب و کارها روی پیام رسان های داخلی

«با وجود آنکه عمر پیام رسان های ما چندان زیاد نبوده اما 14 درصد کسب وکارها و بنگاه های داخل روی پیام رسان های داخلی کار می کنند.»

به گزارش فارس، مهدی یوسف زاده، معاون ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان مطلب فوق گفت: در حوزه فناوری اطلاعات جایگاه کشورمان، جایگاه خوبی است و دولت ها زحماتی برای توسعه این بخش داشته اند.وی در ادامه به تشریح آماری در زمینه پیشرفت های علمی ایران پرداخت و گفت: 98 درصد راه های کشور به شبکه مخابراتی متصل است و ضریب نفوذ تلفن سیار با 110 درصد و حتی بیش از ظرفیت موجود خط تلفن همراه داریم. یوسف زاده گفت: ضریب نفوذ اینترنت در کشور ما نزدیک به 70 درصد است در حالی که در همین چند سال پیش فقط 3 میلیون نفر دسترسی به اینترنت داشتند.وی با اشاره به فعالیت 4 هزار شرکت دانش بنیان در کشور گفت: بیش از 1399 شرکت در حوزه ICT فعال هستند و 40 درصد از اقتصاد دانش بنیان کشور را به خود اختصاص داده اند. معاونت توسعه فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری با اشاره به اینکه در تربیت نیروی انسانی در حوزه ICT در منطقه جایگاه برتر داریم، گفت: حدود 4500 استارتاپ داریم که از این میان 2500 استارتاپ در سازمان فناوری اطلاعات به ثبت رسیده اند. در بخش الکامپ استار امسال شاهد ثبت نام 770 کسب و کار بودیم که در نهایت 410 استارتاپ توانستند در نمایشگاه حضور پیدا کنند.

وی ارقام اعلام شده را قابل توجه برشمرد و گفت: 2 تا 3 شرکت ایرانی به مرحله یونیک (تک شاخ شدن) نزدیک شده اند و سهم عمده بازار را در اختیار دارند، یکی از بازارهای فروش محصولات اینترنتی ارزش اش به یک میلیون دلار می رسد و یکی از تاکسی های آنلاین به 1.4 میلیون دلار رسیده است.