آرشیو سه‌شنبه ۲۳ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۵۲
سیاسی
۳

رئیس مرکز پژوهش های مجلس: 85 درصد سپرده ها متعلق به دو و نیم درصد مردم است

رئیس مرکز پژوهش های مجلس گفت: عضو هیچ حزبی نیستم و نخواهم بود، تنها یک بار عضو یک حزب به شکل قهری شدم که تا عمر دارم، پشیمانم. به گزارش «ایران»، «کاظم جلالی» در نشستی به مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت: ضمن احترام به بهروز نعمتی عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس و دیگر همکاران که در حال تشکیل حزب هستند، بنده و علی لاریجانی در جریان این موضوع نیستیم. وی اظهار داشت: ما حتی یک جلسه هم با این افراد نداشته ایم، دقیق نمی توانم بگویم چه کسانی در این حزب می خواهند عضو شوند زیرا اطلاعی ندارم. فقط می دانم نعمتی، ایرج عبدی و صدر از نمایندگان پیشین مجلس خواهان تشکیل این حزب هستند.

جلالی در پاسخ به سوالی درباره اعتراض های چند ماه گذشته در کشور گفت: بخشی از سیاست های اتخاذ شده در این زمینه در کشور آسیب زا بود نمونه آن، کاهش سود بانکی و همزمان پرداختن به موسسات بانکی و دولتی بود. بانک مرکزی در آسیب شناسی نسبت به موسسات پولی و بانکی خوب عمل نکرد و راه اشتباهی را در پیش گرفت و به جای اینکه به اصلاح روند بپردازد، به صورت دفعه ای هجمه ایجاد کرد. وی همچنین گفت: مسئولان پولی و بانکی علیه موسسات مصاحبه کردند و مردم را نگران کردند، در همان زمان تجمعاتی شکل گرفت که اولین حرمت شکنی ها در این تجمعات رخ داد، البته با مدیریت درست این تجمعات می توانست شکل نگیرد.

جلالی تصریح کرد: 22 هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی به سهامداران پول داده شد و به دنبال آن نقدینگی دیگری در بازار ایجاد شد، بعد از آن به گسل ترامپ برخورد کردیم که گفت می خواهد از برجام خارج شود، در این زمان نقدینگی موجود در بازار به سمت ارز، سکه، خودرو و مواردی دیگر حرکت کرد. وی ادامه داد: بخشی از این نقدینگی برای شرکت های بزرگ و سازمان هاست که دولت باید با آنها وارد گفت وگو شود، اکنون 85 درصد سپرده ها را 2.5 درصد جامعه در اختیار دارند که با آنها باید وارد گفت وگو شد.