آرشیو سه‌شنبه ۲۳ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۵۲
ایران زمین
۲۰

وعده استاندار برای حل مشکل زباله های مازندران

گروه ایران زمین/ موضوع رفع معضل زباله مازندران جدی ترین اقدام دولت تدبیر وامید در این استان است که بزودی این مشکل برای همیشه رفع خواهد شد.

«محمد اسلامی» استاندار مازندران که به منظور گفت و گوی تلفنی با مردم استان از طریق دفتر روزنامه ایران در تهران به این روزنامه آمده بود، به خبرنگار«ایران» گفت: مشکلات مربوط به یک هزار و 400 تن زباله مازندران با اقدامات انجام گرفته طی امسال حل شده است. اسلامی اظهارداشت: در شهرستان تنکابن ساخت کارخانه کمپوست در حال اجراست و برای موضوع شیرابه نیز قرارداد منعقد شده که تا 2 ماه دیگر این مساله رفع خواهد شد. وی ادامه داد: بحث کارخانه زباله سوز نوشهر نیز با پیشرفت 94 درصدی در حال انجام است که براساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا مهرماه امسال به بهره برداری خواهد رسید. در شهرستان بابل نیز بحث ساخت کارخانه کمپوست این شهرستان در حال انجام است. در موضوع شیرابه هم کار اجرایی آن به روش نانو توسط دانشگاه نوشیروانی به اتمام رسیده و بهره برداری شده است.

استاندار مازندران گفت: درباره زباله سوز ساری نیز عملیات اجرایی آن با پیشرفت 45 درصدی در حال انجام است و نصب تجهیزات آن نیز با پیشرفت 60 درصدی ادامه دارد که در اوایل سال 98 به بهره برداری می رسد.

اسلامی ادامه داد: در شهرستان بهشهر نیز کارخانه کمپوست در مرحله اجرا قرار دارد و زباله های 2 شهرستان نیز هم اکنون توسط این کارخانه انجام می شود و قرار است بزودی زباله 3 شهر دیگر نیز از سوی این کارخانه مدیریت شود. به گفته وی برای امحای زباله در آمل نیز مکانی در حال بسترسازی است و پیگیری ها درباره انتخاب سرمایه گذاری برای ساخت آن در حال انجام است.

وی درباره تفکیک زباله از مبدا نیز گفت: این مهم از گذشته مورد توجه جدی بوده و اکنون نیز در سراسر استان با جدیت در حال انجام است.