آرشیو سه‌شنبه ۲۳ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۱۶۰
محیط زیست
۱۴
خبر

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س): ظرفیت بهشت زهرا (س) تا 5 سال آینده تکمیل می شود

منبع: ایسنا

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) با تاکید بر اینکه قیمت قبرها در این سازمان حداکثر 16 میلیون تومان و حداقل به صورت رایگان است، گفت: این سازمان تا 5 سال آینده برای تدفین متوفیان تهرانی ظرفیت دارد.

سعید خال با اشاره به اینکه روزانه 150 نفر در این سازمان به عنوان متوفی پذیرش می شوند، افزود: سال گذشته 56 هزار و 95 نفر در این سازمان پذیرش شده اند که از این رقم 58 درصد مرد و 43 درصد زن بوده اند. همچنین 17 هزار و 639 نفر به خارج از سازمان برای تدفین برده شده اند. سازمان بهشت زهرا(س) با حدود 50 دستگاه آمبولانس در بخش حمل و نقل درون شهری حدود 5 میلیون کیلومتر ماموریت را به انجام رسانده و در بخش برون شهری نیز 9 میلیون کیلومتر ماموریت را به انجام رسانده است.

حدود دو سال است که پزشکی قانونی نیز آمبولانس های خود را جمع کرده و شرح وظایف آنها توسط سازمان بهشت زهرا(س) انجام می شود.

خال در بخش دیگری از صحبت های خود به اقدامات عمرانی این سازمان اشاره کرد و افزود: تنها در سازمان بهشت زهرا(س) سالانه 25 هزار قبر مصرف و حدود 15 هزار قبر نیز به عنوان ذخیره ساخته می شود که این حجم عظیمی از عملیات عمرانی را در این سازمان تشکیل می دهد.

وی در خصوص افزایش ظرفیت بهشت زهرا(س) و میزان ظرفیت این سازمان برای تدفین متوفیان تهرانی گفت: یکی از دغدغه های من موضوع ظرفیت بود که با بررسی دقیق به صورت علمی و با در نظر گرفتن شرایط روز مشخص شد که بهشت زهرا(س) حداکثر برای 5 سال آینده ظرفیت دارد. همچنین تیمی الگوهای دفن را برای آرامستان یا آرامستان های شهر تهران در آینده بررسی می کند تا بتوانیم با نتیجه گیری دقیق در این خصوص تصمیم گیری کنیم. در خصوص تامین زمین برای ساخت آرامستان یا آرامستان های آینده شهر تهران قطعا شهرداری به تنهایی نمی تواند این کار را بکند و نیازمند کمک دستگاه های دیگر و به ویژه دولت برای تامین زمین هستیم، اما سازمان بهشت زهرا(س) آمادگی احداث و ساخت آرامستان یا آرامستان های جدید برای شهر تهران را دارد.