آرشیو سه‌شنبه ۲۳ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۷۸
جامعه
۱۸

16 تا 12 شب، ساعت تصادفات

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: 45 درصد تصادفات بین ساعت 16 تا 12 شب اتفاق می افتد.

به گزارش جام جم، سردار تقی مهری، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا افزود: طرح تابستانه پلیس با همکاری همه دستگاه ها از جمله اورژانس، هلال احمر، آتش نشانی، سازمان راهداری، امداد خودروها و غیره و با محوریت پلیس راهنمایی و رانندگی از 24 خرداد آغاز و تا پایان شهریور سال 97 ادامه دارد.

وی عنوان کرد: نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی، اورژانس، هلال احمر و سازمان راهداری تا پایان شهریور با تقویت امکانات و تجهیزات در استان های مسافرخیز همانند خراسان رضوی، استان های شمالی و... مستقر هستند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به این که در شهریور نسبت به تیر و مرداد افزایش سفر داریم، بیان کرد: فرمانده نیروی انتظامی تدبیر ویژه ای دارند که همزمان با این ایام، سایر بخش های انتظامی به حوزه پلیس راهور هم در حوزه درون شهری و هم برون شهری کمک کنند.

سردار مهری با بیان این که بیش از 75درصد از تصادفات در جاده های برون شهری است، ادامه داد: از آغاز طرح تابستانی تاکنون و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، حدود 10 درصد افزایش سفر داشتیم؛ براساس آمار ترددشمار در سازمان راهداری، حدود 20درصد نسبت به سال 95 از ابتدای طرح تابستانه امسال شاهد افزایش سفر بودیم. به گفته وی بیش از 63 درصد تصادفات در 30 کیلومتری شهرها اتفاق می افتد.

سردار مهری بیشترین علل تصادفات در جاده ها را سرعت غیرمجاز برشمرد و افزود: توجه نکردن به جلو، خستگی و خواب آلودگی با 40درصد و سبقت های غیرمجاز و انحراف به چپ با 15 درصد، سهم بیشتری از تصادفات را به خود اختصاص داده اند.