آرشیو چهارشنبه ۲۴ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۵۳
فن آوری
۱۷
نرم افزار آنلاین

سرعت قطعات کامپیوتر خود را تست کنید

گاهی رایانه شما کند می شود و نمی دانید دقیقا ایراد از کدام بخش دستگاه شماست و زمانی هم می خواهید سخت افزارهای آن را محک بزنید یا کیفیت آن را با دستگاه دوستان و همکارانتان مقایسه کنید.

در چنین شرایطی احتمالا نخستین گزینه افراد مبتدی، مراجعه به مراکز رایانه ای است ولی باید بدانید که یک نرم افزار می تواند بدون نیاز به خروج از خانه، به شما کمک کند.

این نرم افزار، Passmark PerformanceTest نام دارد و می تواند به کاربر کمک کند تا در قالب 28 آزمون استاندارد، سرعت قطعات مختلف رایانه خود را محک بزند و حتی وضعیت دستگاه خود را با سایر دستگاه ها مقایسه کند.

این نرم افزار همچنین هفت بخش تست پیشرفته دارد و تمامی اطلاعات و وضعیت سیستم را به کاربر گزارش می کند، اما این نرم افزار چه بخش هایی را مورد بررسی قرار می دهد؟ تست سی پی یو یکی از این بررسی هاست که بر اساس دستورالعمل های ریاضی، فشرده سازی و رمزگذاری انجام می شود. با کمک این نرم افزار همچنین می توانید وضعیت دیسک ها را در خواندن، نوشتن و جست و جو درون فایل ها مورد بررسی قرار دهید.

تست اختصاصی حافظه و بررسی سرعت و کارآیی آن و نیز تست سرعت دستگاه سی دی یا «دی وی دی درایو» بخشی دیگر از آزمون های این نرم افزار است.

این نرم افزار علاوه بر بررسی قطعات دیسک، سی دی و همچنین دی وی دی، گرافیک سه بعدی، شبکه (اترنت، اینترنت و وایرلس)، حافظه و... را نیز به طور تخصصی مورد بررسی قرار می دهد.

اگر شما هم علاقه مند به داشتن این نرم افزار هستید می توانید آن را به صورت رایگان از سایت p30world.com دانلود کنید.