آرشیو چهارشنبه ۲۴ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۵۳
جهان
۲۲

حمله به ساختمان پارلمان انگلیس با فورد نقره ای

گروه جهان/ حوالی ساعت 7:30 صبح دیروز سه شنبه به وقت محلی یک جوان سیاهپوست سوار بر «فورد» نقره ای با سرعت خودروی خود را به موانع امنیتی مقابل ساختمان پارلمان انگلیس کوبید و چند عابر پیاده را زخمی کرد. اتفاقی که باعث شد، محله «وستمینیستر» لندن روز را با حضور پرتعداد نیروهای امنیتی و حتی پلیس ضد ترور آغاز کند.

به گزارش «ایران» به نقل از دیلی تلگراف، پلیس اسکاتلند یارد دیروز در گفت و گو با خبرنگاران، ضمن تایید برخورد یک خودروی نقره ای به موانع امنیتی پارلمان انگلیس، اعلام کرد، راننده دستگیر شده است و دو نفر از زخمی های حادثه در محل درمان شده اند و جراحاتشان جدی نیست. او به شمار زخمی ها اشاره ای نکرد. روزنامه گاردین نیز در گزارشی با تاکید بر اینکه، دایره مبارزه با تروریسم انگلیس بخشی از تیم تحقیق درباره این حادثه است، به طور تلویحی از احتمال تروریستی بودن آن خبر داد اما تا لحظه تنظیم گزارش هیچ مقام امنیتی تروریستی بودن این حادثه را تایید نکرد. یک منبع در داونینگ استریت هم گفت، هنوز خیلی زود است که بخواهیم درباره حادثه اظهارنظر قطعی کنیم.

شاهدان عینی نیز همگی اتفاق نظر داشتند که راننده به طور عمدی خودرو خود را به موانع زده و به عقیده یکی از شاهدان، سرعت خودرو در لحظه برخورد با موانع امنیتی بیش از 50 کیلومتر بود. رسانه های انگلیسی در ساعات اولیه این اتفاق تصویری از جوان 20 ساله سیاهپوستی منتشر کردند که پلیس به او دستبند زده و در حال خارج کردنش از خودروی فورد نقره ای بود. پلیس با اینکه اعلام کرده است، در خودروی این جوان اسلحه ای پیدا نشده، حادثه را تروریستی اعلام کرد و دایره مبارزه با تروریسم تحقیقات درباره آن را به عهده گرفت.

دیروز همچنین رسانه ها تصویری از صحنه زیر گرفته شدن عابران پیاده؛ 40 متر مانده به موانع امنیتی ساختمان پارلمان منتشر کردند و در گزارش های خود نوشتند، یکسری آمبولانس به محل حادثه اعزام شده اند اما به عقیده افسران پلیس، جراحات هیچ کدام از عابران پیاده جدی نیست.

در مارس 2017 شخصی به نام خالد مسعود، با خودرو عابرانی را که روی پل وستمینیستر در حال تردد بودند، زیر گرفت و 4 نفر را کشت. پس از این حادثه بود که به خاطر تدابیر امنیتی، اطراف ساختمان پارلمان انگلیس با موانعی محصور شد.