آرشیو شنبه ۲۷ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۵۵
سیاسی
۲

حضور رئیس جمهوری در خانه دو جانباز و سه شهید

چهارشنبه گذشته خانواده های سرلشکر خلبان جانباز غلامرضا یزد، جانباز احمد محمدی، جانباز و خانواده شهیدان محمود، احمد و علیرضا گرگ پور میزبان رئیس جمهوری بودند. حجت الاسلام حسن روحانی در این دیدارهای جداگانه، در فضایی صمیمی با خانواده این جانبازان و شهدا گفت و گو و از رشادت های آنان تجلیل کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، روحانی در دیدار با سرلشگر خلبان غلامرضا یزد؛ آزاده و جانباز70 درصد دوران دفاع مقدس و خانواده او، ضمن تجلیل از رشادت ها و ایثار وی، فداکاری و ایثار شهدا، جانبازان، ایثارگران و بویژه خلبانان و تیزپروازان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در ایام دفاع مقدس را بسیار حائز اهمیت دانست و اظهارکرد: اقدام نیروی هوایی ارتش در روز دوم جنگ با پرواز 140 فروندی، کاری بزرگ و روحیه ساز برای کشور و رزمندگان بود و باعث تعجب جهان شد، چرا که آنان تصور می کردند نیروی هوایی ما بواسطه تحریم قدرت این عملیات را ندارد.

رئیس جمهوری صبر و ایثار آزادگان و تحمل دوران اسارت را کاری بزرگ و دارای پاداشی عظیم نزد پروردگار عنوان کرد.

روحانی در دیدار احمد محمدی از جانبازان دوران دفاع مقدس نیز، با قدردانی از رشادت ها و جانبازی او و دیگر جانبازان انقلاب اسلامی، گفت: زندگی و حیات انسان ها بسته به هدفی که در راه آن تلاش می کنند، ارزش می یابد و شما جانبازان و شهدا زندگی خود را در مسیر بالاترین و بهترین اهداف اهدا کردید.

رئیس جمهوری در دیداری محبت آمیز با مادر و اعضای خانواده شهیدان محمود، احمد و علیرضا گرگ پور، از صبر و شکیبایی آنان تجلیل کرد.

در این دیدار مادر و اعضای خانواده شهیدان ضمن قدردانی از حضور دکتر روحانی خاطراتی از شهیدان خود بیان کردند.

تسلیت روحانی به همتای ایتالیایی در پی حادثه در «جنوا»

به دنبال کشته و زخمی شدن تعدادی از مردم شهر «جنوا» در حادثه ریزش پل هوایی، رئیس جمهوری در پیامی از طرف دولت و ملت ایران، مراتب همدردی خود را به رئیس جمهوری ایتالیا، دولت و مردم این کشور به ویژه خانواده قربانیان این حادثه دلخراش ابراز کرد.