آرشیو یکشنبه ۲۸ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۵۶
جهان
۲۲

دو خط خبر

عمران خان، نخست وزیر جدید پاکستان دیروز شنبه در حضور ممنون حسین، رئیس جمهوری این کشور و برخی مقامات داخلی و خارجی از جمله مقامات هندی سوگند یاد کرد. این مراسم با تدابیر شدید امنیتی در ایوان نخست وزیری پاکستان برگزار شد.

مقامات یمنی و یک رهبر قبیله ای از کشته شدن ابراهیم العسیری، رئیس سازندگان بمب القاعده در حمله پهپادی امریکا در یمن خبر دادند.

کمیته حقوق بشر سازمان ملل حکم داد که لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهوری چپ گرای سابق و محبوس برزیل نباید از کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری بعدی کشورش سلب صلاحیت شود زیرا فرآیند حقوقی استیناف او در دست جریان است.

عالی ترین دادگاه ونزوئلا به دولت کاراکاس اختیار داد تا درخواست خود را برای استرداد دادستان سابق در تبعید و رئیس سابق کمپانی نفتی که هر دو از مخالفان رئیس جمهوری هستند، ارائه کند.

کاخ سفید در حال ارزیابی کاهش بودجه کمک های خارجی و احتمال باز گرداندن میلیاردها دلاری است که از سوی وزارت امور خارجه و آژانس توسعه بین الملل امریکا در این بخش سرمایه گذاری شده است. دولت امریکا در این اقدام سرمایه هایی را مد نظر دارد که آنها را «غیرضروری» می داند.