آرشیو یکشنبه ۲۸ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۵۶
اقتصادی
۴

انرژی

جبران کاهش صادرات نفت ایران آسان نیست

یک تحلیلگر اقتصادی هند معتقد است: برای دیگر تولیدکنندگان نفت دشوار است که کاهش صادرات نفت ایران به هر میزان را جبران کنند؛ افزایش تولید آنها ممکن است در این مقطع به حداکثر 500 هزار بشکه در روز محدود شود.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه اکونومیک تایمز هند، «سودشاک شانبک» مسئول ارشد سرمایه گذاری شرکت «کوتاک ماهیندرا» در تحلیلی نوشت: تحریم امریکا ممکن است منجر به کاهش شدید صادرات نفت ایران شود و بازار جهانی نفت را با کسری عرضه مواجه سازد.در صورتی که دولت به منظور کاهش تاثیر افزایش قیمت های نفت، اقدام به کاهش مالیات بر مصرف گازوئیل و بنزین کند، کسری عرضه نفت در بازار هند بیشتر نیز خواهد شد.

هند برای سرمایه گذاری در پتروشیمی ایران دنبال گاز ارزان است

مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: هندی ها همیشه خود را آماده سرمایه گذاری در پتروشیمی نشان می دهند، اما پس از پیشرفت مذاکرات و جدی شدن ماجرا، مساله گاز ارزان را مطرح می کنند.

«حسین علیمراد» در گفت و گو با ایرنا درباره آخرین وضعیت مذاکره با هندی ها برای اجرای طرح های پتروشیمی در کشور، افزود: میزان تخفیفی که هندی ها برای گاز می خواهند بسیار زیاد است.

مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی اضافه کرد: برای ارائه گاز به پروژه های مناطق محروم، تخفیف هایی در نظر گرفته شده است، اما نمی توان قیمت گاز را نصف کرد.علیمراد یادآور شد: هندی ها همیشه پس از چند دور مذاکره، به مرحله ای می رسند که می گویند قیمت گاز بالاست.