آرشیو یکشنبه ۲۸ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۵۶
اجتماعی
۷

آخرین وضعیت پرونده دانشجویان بازداشتی دانشگاه تهران

رئیس دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه وضعیت پرونده های دانشجویان بازداشتی این دانشگاه هنوز نامشخص است، گفت: همچنان دادگاه این دانشجویان برگزار می شود و ما امیدوار هستیم کمترین احکام و مجازات برای این افراد صادر شود.

محمود نیلی احمدآبادی ضمن بیان این مطلب به تشریح آخرین وضعیت دانشجویان بازداشتی دانشگاه تهران در گفتگو با ایسنا افزود: این دانشجویان درخواست تجدیدنظر در احکام خود را اعلام کردند و دانشگاه تهران در این زمینه کاملا با دانشجویان همکاری کرد به طوری که اگر وکیلی نیاز داشتند، در اختیار آنها قرار داد و مکاتباتی نیز با مسئولان نظام در خصوص کاهش احکام یا تبرئه آنها انجام داد. در واقع همه مسئولان از جمله وزارت علوم پیگیر وضعیت دانشجویان بوده و هستند.

وی در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر این دانشجویان همچنان به دادگاه احضار می شوند و ما بشدت پیگیر وضعیت آنها هستیم. امیدواریم قوه قضائیه خواسته عمومی مبنی بر کاهش احکام یا تبرئه این دانشجویان را مورد توجه قرار بدهد.

رئیس دانشگاه تهران گفت: در پی مذاکراتی که با مسئولان مربوطه در خصوص وضعیت پرونده دانشجویان بازداشتی داشتیم، به نظر می رسد این مساله قابل حل است، اما در نهایت باید منتظر تصمیم نهایی دادگاه تجدید نظر باشیم و اینکه وضعیت این دانشجویان قبل از آغاز سال تحصیلی جدید مشخص می شود یا نه، بستگی به زمان برگزاری دادگاه تجدید نظر دارد.