آرشیو یکشنبه ۲۸ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۵۶
ایران ورزشی
۱۳

امید تکواندو به تکرار نتایج اینچئون

مهدی بی باک (سرمربی سابق تیم ملی تکواندو)

شرایط تیم ملی تکواندو نسبت به یک سال و نیم پیش بهتر شده و جو حاکم بر این رشته آرام تر است. از سویی ترکیب تیم ملی اعزامی به جاکارتا با وجود اینکه جوان است اما تجربه لازم را دارد و تکواندوکاران خوبی در تیم ملی حضور دارند که می توانند در این رقابت ها عملکرد موفقی داشته باشند. جوانانی در تیم ملی حضور دارند که در این سال ها با حضور در تورنمنت های مختلف کسب تجربه کرده اند. سال ها است که این تکواندوکاران مبارزه می کنند، روی آنها سرمایه گذاری شده و کمترین عنوان کسب شده توسط آنها قهرمانی و مدال طلای آسیا است. تک تک این ملی پوشان قهرمان های آسیا و جهان هستند که برای حضور در بازی های آسیایی تمرینات خوبی را هم پشت سر گذاشته اند.

برخی معتقدند که تکواندوکاران ایران از کره ای ها عقب نیفتاده اند در صورتی که این گونه نیست. «لی دان هو» و «تای هون کیم» هم مانند فرزان عاشورزاده کار خود را از سال

2012-13 شروع کرده اند. فرزان چهار بار مقابل «تای هون کیم» قرار گرفته که یک بار با اختلاف 12 امتیاز او را از پیش رو برداشت، دو بازی نیز تقریبا مساوی بود و بازی آخر هم با اختلاف 4 یا 5 امتیاز به سود حریف کره ای تمام شد. فرزان و امیرمحمد بخشی، امیدهای اصلی کسب مدال به حساب می آیند. موفقیت در بازی های آسیایی کار سختی است اما این امید وجود دارد تا بار دیگر افتخارات بازی های اینچئون توسط تکواندوکاران تکرار شود.