آرشیو یکشنبه ۲۸ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۵۶
ایران ورزشی
۱۳

ترکیب متفاوت کشتی فرنگی نسبت به دوره گذشته

جمشید خیرآبادی (سرمربی تیم ملی امید کشتی فرنگی)

ترکیب اعزامی تیم ملی کشتی فرنگی ایران به جاکارتا، تلفیقی از کشتی گیران جوان و باتجربه است و این تیم در صورت حفظ روحیه، می تواند عملکردی درخشان در بازی های آسیایی 2018 داشته باشد. رقابت برای رسیدن به مقام قهرمانی کشتی فرنگی در بازی های آسیایی معمولا بین کشورهای ایران، کره جنوبی، ژاپن، قزاقستان و حتی ازبکستان است و در جاکارتا نیز پیش بینی می شود که عنوان قهرمانی به یکی از کشورهای یاد شده برسد.

در حال حاضر شرایط تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در قیاس با دوره گذشته بسیار متفاوت است چرا که این تیم با کشتی گیران جوان و مستعدی همچون محمدرضا گرایی، مهرداد مردانی و شهاب قوره جیلی در کنار عنوان دارانی مثل محمدعلی گرایی و حسین نوری در این مسابقات شرکت کرده که با این وجود تمامی اینها بخت های نخست برای رسیدن به مدال طلای بازی های آسیایی به حساب می آیند.

این تیم در بازی های آسیایی گوانگژو (دوره قبل)

با 2 مدال طلا و 4 برنز عملکرد قابل قبولی داشت. البته در دوره گذشته کشتی گیران باتجربه تری در معیت تیم ملی کشورمان بودند که خیال کادر فنی را در برخی اوزان راحت کرده بود با این وجود امیدواری زیادی در بین جامعه کشتی برای کسب مدال های خوشرنگ در جاکارتا وجود دارد. پیش بینی ها این است که کشتی فرنگی 3 مدال طلا بگیرد، هرچند که بازی های آسیایی واقعا سخت است و سطح آن خیلی بالاتر از مسابقات قهرمانی آسیاست اما در صورتی که این پیش بینی درست از آب درآید، نتیجه کسب شده بسیارعالی خواهد بود.