آرشیو یکشنبه ۲۸ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۵۶
ایران زمین
۲۰
آب و هوا

سرعت وزش باد در زابل به 97 کیلومتر بر ساعت رسید

گروه ایران زمین/ طی روز گذشته بیشینه سرعت وزش بادهای 120 روزه در زابل به 97 کیلومتر بر ساعت رسید و گرد وغبار ناشی از آن غلظت ذرات غبار در هوای این شهر را به 8 برابر حد مجاز رساند.

«علی ملاشاهی»، رئیس گروه پیش بینی و هشدار سریع هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: وزش بادهای 120 روزه امروز(یکشنبه) نیز در 5 شهرستان شمال استان فعال است که سبب خیزش گرد وغبار و وقوع پدیده طوفان و گردوخاک در مناطق مستعد می شود.

ملاشاهی با بیان اینکه در شهرهای زهک و هیرمند نیز سرعت وزش باد به حدود 70 کیلومتر بر ساعت رسید، گفت: شدت گردوخاک در شهر زهک بیش از سایر نواحی شمال استان بود، به طوری که دید افقی در این شهر به 2 هزار متر کاهش یافت. رئیس گروه پیش بینی و هشدار سریع هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: از فردا(دوشنبه) به صوت موقت سرعت وزش بادهای 120 روزه کاهش می یابد اما مجددا روز سه شنبه بر شدت وزش این بادها افزوده می شود.

هوای اهوازی ها دوباره ناسالم شد

دود ناشی از آتش سوزی تالاب هورالعظیم در بخش عراقی، هوای اهواز را در روز گذشته دوباره ناسالم کرد.

«محمد سبزه زاری»، مدیرکل هواشناسی خوزستان نیز در گفت و گو با «ایران» افزود: جهت باد از هورالعظیم در بخش عراقی از جمعه شب گذشته، غربی به شرقی شده به عبارتی به سمت اهواز بوده؛ براین اساس هم هوای اهواز را در روز گذشته ناسالم کرد و هم دید افقی را در صبح روز گذشته به یکهزار و 800 متر رساند.

مدیر کل هواشناسی خوزستان پیش بینی کرد: در صورتی که آتش هورالعظیم بخش عراقی خاموش نشود و جهت باد، غربی به شرقی باشد این آلودگی طی روزهای آینده نیز در اهواز ادامه خواهد داشت. آلودگی ناشی از دود این تالاب شب ها بیشتر محسوس است.