آرشیو شنبه ۳‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۶۸۵۹
جهان
۲۲

هشدار روسیه درباره کمک های خارجی به بازمانده های داعش

گروه جهان/ «داعش هنوز نفس می کشد.» این هشداری بود که دو هفته قبل سازمان ملل به جهان داد؛ هشداری نگران کننده که شایعه کشته شدن بغدادی هم نتوانست شدت آن را کم کند. بویژه که در چند روز گذشته رسانه های وابسته به این گروه تروریستی فایلی صوتی را منتشر کرده اند که نشان می دهد ابوبکر بغدادی، رهبر داعش، برخلاف شایعه ها زنده است.

در چنین فضایی روسیه نیز هشدار داده است، نیروهایی خارجی و ناشناس در حال تقویت داعش در سوریه و افغانستان هستند.

به گزارش «ایران» به نقل از سایت شبکه خبری «راشا تودی»، واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل خبر داد، شواهدی در دست داریم که نشان می دهد، بقایای داعش در سوریه از برخی کشورها و گروه های خارجی کمک های تسلیحاتی دریافت می کنند. وی تاکید کرده است: این کمک ها نه فقط به داعش که به دست سایر گروه های تروریستی حاضر در سوریه نیز می رسد.

در همین حال ایسنا نیز به نقل از خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه خبر داد، وزارت امور خارجه این کشور در بیانیه ای رسمی اطلاع داده است، برخی گروه ها و افراد ناشناس با بالگرد، اقدام به فروش سلاح به عناصر داعش و طالبان در افغانستان کرده اند.

انتشار پیام صوتی البغدادی

ارسال کمک های خارجی به داعش و سایر گروه های تروریستی در سوریه و افغانستان در حالی از سوی روسیه فاش شده است که برای اولین بار طی یک سال گذشته رسانه های تبلیغاتی وابسته به گروه تروریستی داعش یک فایل صوتی منتشر کردند که گفته می شود متعلق به ابوبکر البغدادی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، بغدادی در این فایل صوتی 46 دقیقه ای که موسسه تبلیغاتی الفرقان وابسته به داعش آن را منتشر کرد، هواداران خود را به پایداری و ادامه فعالیت شان فرا می خواند. اگر چه این نوار صوتی تاریخ مشخصی ندارد اما در آن به وقایع اخیر چون بازداشت یک کشیش امریکایی در ترکیه اشاره می شود.