آرشیو پنجشنبه ۲۵ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۳۲۲۲
جهان
۷

رویداد

بازگشایی گذرگاه «کرم ابوسالم» در مرز غزه

در پی موافقت لیبرمن با ارائه تسهیلات مختلف به نوار غزه در صورت تداوم آرامش در مرزها، منابع صهیونیستی از بازگشایی گذرگاه استراتژیک «کرم ابوسالم» خبر دادند. به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، منابع صهیونیستی اعلام کردند که مقامات این رژیم چهارشنبه به دستور آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ اسرائیل، گذرگاه کرم ابوسالم را بازگشایی کردند. همچنین خبرگزاری فرانسه نیز ضمن تایید این خبر اعلام کرد که از لحظه بازگشایی این گذرگاه تاکنون ده ها کامیون حمل کالا، از جمله سوخت وارد نوار غزه شده اند. همچنین مقامات فلسطین و اسرائیل نیز خبر بازگشایی این گذرگاه را تایید کرده اند.

ائتلاف جدید احزاب سنی عراق

احزاب سنی عراق از تشکیل یک ائتلاف متحد ملی شامل تمامی نمایندگان سنی پیروز در انتخابات پارلمانی اخیر خبر دادند. به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه الحیاة، گروه های سنی در بیانیه ای اعلام کردند که یک ائتلاف سیاسی ملی را برای خدمت به مردم و بازسازی کشور تشکیل داده اند که شامل شش نفر است. این شش نفر عبارتند از: خمیس الخنجر؛ رهبر پروژه ملی، اسامه النجیفی؛ رهبر ائتلاف القرار، جمال الکربولی؛ رئیس حزب الحل، سلیم الجبوری؛ رئیس سابق پارلمان عراق، احمد الجبوری؛ استاندار صلاح الدین و فلاح حسن الزیدان؛ وزیر کشاورزی. این ائتلاف شامل ائتلاف الوطنیه به رهبری ایاد علاوی نیست.

دیدار بولتون با مقامات روس

کاخ سفید اعلام کرد، مشاور امنیت ملی آمریکا به دنبال نشست هلسینکی، هفته آینده در ژنو با مقامات روس دیدار می کند. به گزارش خبرگزاری رویترز، پس از دیدار ماه گذشته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در هلسینکی، جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، هفته آینده با مقامات روسیه دیدار خواهد کرد. سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید، به خبرنگاران گفت، بولتون همچنین در بخش دیگری از سفر خود به اراضی اشغالی و اوکراین خواهد رفت تا با مقامات آنها دیدار کند.