آرشیو یکشنبه ۴‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۸۶
ورزشی
۹
نکته ورزشی

مسئول ورزشی کاربلد هم باید داشت...

تیم ملی کبدی مردان و زنان ایران در بازی های آسیایی جاکارتا دست به کار بزرگی زد و موفق شد دو طلا را از آن خود کند. اهمیت این دو طلا زمانی چند برابر می شود که بدانیم هند قدرت سنتی کبدی جهان است و پسران و دختران ایران با کنار زدن هندی ها طلای آسیایی را از آن خود کردند.

سرویس ورزشی- نصرالله سجادی سرپرست کاروان ورزش ایران در توصیف این دو طلا به درستی گفت: «این دو تیم از همان ابتدا عزم شان را جزم کرده بودند که کبدی را صاحب دو طلا کنند. ملی پوشان کبدی 6 تا 9 ماه با همین تفکر زندگی کردند و در نهایت هم با نظم تیمی توانستند به این هدف بزرگ دست یابند و جامعه کبدی و ورزش را خوشحال کنند.»

درست همزمان با درخشش کبدی، زهرا نعمتی دختر شایسته تیر و کمان با چشمان گریان از گردونه بازیهای آسیایی حذف شد. او با اشتباه بچه گانه مربی، سرپرست و مسئولان فدراسیون تیر و کمان به جای حضور در محل برگزاری مسابقات، به سالن نهارخوری رفته بود تا دستش از رسیدن به مدال کوتاه بماند.

خدمت آقای سجادی و مسئولان محترم ورزش باید عرض کرد که احتمالا همین تفکر حرفه ای را زهرا نعمتی هم داشت ولی به مدال نرسید دلیلش هم این بود که برای موفقیت در ورزش، علاوه بر تفکر حرفه ای باید مسئول کاربلد هم داشت!

وقتی در زمان برگزاری انتخابات فدراسیون تیر و کمان زمین و زمان به شیوه برگزاری معترض شدند، عده ای از مهندسی انتخابات گفتند، نشانه های ذبح شایسته سالاری نمایان بود. جالب اینکه وزارت ورزش به عنوان مجری انتخابات، کوچکترین توجهی به اعتراض ها نکرد تا امروز به جای خوشحالی از موفقیت زهرا نعمتی، بابت اشتباه بچه گانه دست اندرکاران تیر و کمان ابراز تاسف کنیم.