آرشیو یکشنبه ۴‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۸۶
صفحه آخر
۱۲

«ابراز نگرانی» و «قول بررسی» واکنش سازمان ملل به کودک کشی آل سعود در یمن

کشتار وحشیانه کودکان یمنی که به یک روند عادی برای ائتلاف سعودی تبدیل شده است نیز باعث واکنش قاطع و اقدام عملی سازمان ملل علیه این جنایت نشده است.

جنایت روز پنجشنبه ائتلاف سعودی که طی آن 31 کودک و زن در الحدیده به شهادت رسیدند باعث واکنش نهادهای بین المللی شده است. اما در این میان سازمان ملل به عنوان به اصطلاح «عالی ترین نهاد حامی صلح در جهان» بار دیگر تنها ابراز نگرانی کرده و وعده پیگیری این جنایت را داده است؛ وعده ای که هیچگاه محقق نخواهد شد. «مارک لوکوک» معاون دبیرکل سازمان در امور کمک های بشردوستانه اعلام کرده «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد، حملات علیه غیرنظامیان در یمن را محکوم می کند و خواستار تحقیقات فوری، مستقل و بی طرفانه درباره اتفاقات اخیر است.«لوکوک» با اشاره به اینکه یمن امروز شاهد اجرای بزرگ ترین عملیات کمک های بشردوستانه در جهان است! افزود: «از هر چهار نفر در یمن سه نفر به کمک نیاز دارند و سازمان ملل و شرکای آن در سال 2018 به بیش از هشت میلیون نفر در یمن کمک کردند». «لوکوک» نسبت به نزدیکی حملات به سایت های بشردوستانه از جمله تاسیسات درمانی و محل نگهداری آب آشامیدنی هم ابراز نگرانی کرد.

از سوی دیگر، صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) نیز خواستار توفق حملات ائتلاف عربی علیه کودکان یمنی شد. «خیرت کالاباری»، مدیر منطقه ای یونیسف در خاورمیانه و شمال آفریقا گفت: «براساس گزارش ها 26 کودک و مادرانشان در حمله الدریهمی در شمال یمن کشته شدند... کودکان همچنان از این جنگ زیان بار و شدید متاثر می شوند و باید جنگ علیه کودکان یمنی متوقف شود.» در همین حال محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن آمریکا را «مادر و کانون تروریسم» خواند.