آرشیو یکشنبه ۴‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۸۶
اخبار کشور
۲
خبر ویژه

رضایت پیشاپیش عضو فراکسیون امید از عملکرد اقتصادی دولت

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به جای نقد عملکرد اقتصادی دولت می گوید در صورت رای اعتماد مجلس به وزیر اقتصاد باید سوال از روحانی منتفی شود.

الیاس حضرتی که در دوره اصلاحات به واسطه ارتباط و رفاقت با مفسد اقتصادی آن دوره (شهرام جزایری) معروف شد، ضمن توییتی نوشت: «اگر فردا]امروز[وزیر اقتصاد به عنوان تنها مقام پاسخگوی تیم اقتصادی دولت به مجلس، مجددا رای اعتماد بگیرد، به این معنی است که مجلس از شرایط اقتصادی کشور راضی است و در این صورت سوال از رئیس جمهور بلاموضوع خواهد بود. افکار عمومی درباره عملکرد ما قضاوت خواهد کرد.»

زمزمه رضایت عضو فراکسیون امید از عملکرد دولت و وزیر اقتصاد در حالی است که نرخ ارز و سکه و خودرو و مسکن و گوشی تلفن همراه و اقلامی از این دست ظرف یک سال اخیر، بین 35 تا 300 درصد افزایش یافته و فشار کاهش ارزش پول ملی و افزایش تورم در کنار تشدید رکود و بیکاری، طبقات متوسط و پایین جامعه را به شدت آزار می دهد.

سوء تدبیر دولت در حدی است که حتی کارشناسان اقتصادی حامی دولت (کسانی نظیر راغفر، مومنی، سرزعیم و...) نیز در موضع انتقاد و اعتراض به بی تدبیری های رانت آفرین دولت قرار گرفته اند. یک قلم از این رانت آفرینی ها، واگذاری 18 میلیارد دلار به قیمت 4200 تومان به یک اقلیت دو سه درصدی در جامعه بود.