آرشیو یکشنبه ۴‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۸۶
اخبار کشور
۳

معلمان فاقد بیمه شاغل در مدارس غیردولتی به شعب تامین اجتماعی مراجعه کنند

معاون اداره کل حق بیمه تامین اجتماعی درباره وضعیت بیمه معلمان مدارس غیردولتی گفت: اکنون حدود 80 هزار نفر از معلمان مدارس غیردولتی بیمه هستند.

به گزارش ایسنا، لیلا متعارفی در برنامه تلویزیونی پرسشگر گفت: آموزش و پرورش اعلام کرده است که 200 هزار معلم مدارس غیردولتی دارد که مطلع نیستم چه تعداد کارمند و بیمه شده رسمی این وزارتخانه هستند. به هر صورت ما مکلف ایم طبق قانون نسبت به بیمه افراد مشغول در کارگاه ها اقدام کنیم و همه مشمولان این بخش را هم بیمه کرده ایم.

متعارفی با بیان اینکه تعداد واقعی افرادی که هنوز تحت پوشش نیستند برای ما هم جای ابهام دارد، افزود: اگر آموزش و پرورش اعلام کرده که 200 هزار نفر معلم در مدارس غیردولتی دارند که 80 هزار نفرشان بیمه هستند، باید از آموزش و پرورش درباره آن 120 هزار نفر پرسید، مگر ما ممانعتی برای بیمه ایجاد کرده ایم؟ تامین اجتماعی هیچ ممانعتی ندارد.

وی ادامه داد: اگر آموزش و پرورش به هر علتی استنکاف می کند و لیست حق بیمه را رد نمی کند به نظر می رسد کوتاهی آنهاست، معلمانی که بیمه نیستند می توانند به شعب مراجعه و ادعای اشتغال خود را اعلام کنند. اگر آموزش و پرورش تهدید به اخراج یا جایگزینی دارد ما دخیل نیستیم. وظیفه قانونی ما بیمه کردن افراد است و راه باز است اگر کارفرمایی استنکاف کرد آن معلم ها به شعب تامین اجتماعی محل مدرسه مراجعه و درخواست دهند و موارد را اعلام کنند تا در کمیته های مربوطه رسیدگی شود. افرادی که با ارائه مستندات ادعای سابقه می کنند، حق بیمه را محاسبه و طبق مواد قانونی به کارفرما ابلاغ بدهی می کنیم. مدارس می توانند به میزان آن اعتراض کنند اما در هر صورت باید آن را پرداخت کنند.