آرشیو شنبه ۳‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۵۱۸۵
جامعه
۱۸

مقاوم سازی 22 هزار مسکن مددجویان روستایی در سال جاری

مدیرکل تامین مسکن و مهندسی ساختمان کمیته امداد از مقاوم سازی 22 هزار واحد مسکن مددجویان روستایی در سال جاری خبر داد و گفت: امسال با همکاری کمیته امداد، سپاه و بنیاد برکت ده هزار واحد مسکن در 14 استان ساخته می شود که این کار شروع شده و تا پایان سال آینده تکمیل می شود.

ابراهیم بازیان به فارس گفت: کمیته امداد نزدیک به یک میلیون و 600 هزار خانواده را تحت پوشش دارد و تقریبا بیش از 50 درصد خانوارهای تحت پوشش در روستاها سکونت دارند؛ لذا توجه به مسکن این قشر در روستاها جزو اولویت اول کمیته امداد بویژه در سال جاری است.

بازیان با اشاره به بخش های مختلف برنامه های تامین مسکن برای مددجویان، خاطرنشان کرد: خدمات ما در بخش مسکن سه بخش دارد. بخشی برای تامین مسکن مددجویان فاقد مسکن و مسکن مقاوم برای مساکن غیرمقاوم، تعمیرات و تکمیل مسکن فاقد امکانات و بخش دیگر، تسهیلات رهن و اجاره از طریق اعطای وام های قرض الحسنه برای خرید و مقاوم سازی مسکن است. وی بیان کرد: در سال 97، بیش از 70 هزار خدمات مسکن را در سطح 31 استان ارائه می کنیم که از این تعداد 35 هزار خدمت برای تعمیرات مسکن است؛ ضمن این که باید 35 هزار واحد را یا بخریم یا بسازیم که از این 35 هزار واحد، نزدیک به 22 هزار واحد روستایی است؛ یعنی در سال جاری 22 هزار واحد مسکن را در روستاها مقاوم سازی می کنیم.