آرشیو دوشنبه ۵‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۶۸۶۱
سیاسی
۲

واکنش دفتر رئیس جمهوری به اظهارات نماینده ارومیه

القای جدایی و تقابل میان ارکان نظام کمک به جنگ روانی دشمنان است

دفتر رئیس جمهوری در اطلاعیه ای در واکنش به اظهارات یک نماینده مجلس اعلام کرد: هرگونه القای جدایی و تقابل میان ارکان نظام کمک به جنگ روانی و توطئه دشمنان انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایرنا، در بخشی از این اطلاعیه آمده است: دکتر روحانی در سخنرانی مراسم سالروز صنعت دفاعی سه رکن «مردمی بودن؛ اتحاد درونی نیروهای مسلح و فرماندهی اسلام شناس، مدیر، مدبر و مورد اعتماد دینی مردم» را عامل اصلی بازدارندگی و ساختار دفاعی کشور دانسته است.

روابط عمومی دفتر رئیس جمهوری با دعوت از نماینده مذکور و عموم نخبگان و افکار عمومی برای دیدن فیلم کامل اظهارات رئیس جمهوری و متن آن تاکید کرده است: در شرایطی که دشمنان نظام اسلامی با ایجاد جنگ روانی چند لایه درصدد ایجاد شکاف های مصنوعی در ساختار اداره کشور و نیز ایجاد بحران های مصنوعی در فرآیندهای اقتصادی کشور با هدف خوشه چینی از نفرت 40 ساله خود در قبال استقلال و عظمت این ملت و انقلاب اسلامی هستند، هرگونه القای جدایی و تقابل میان ارکان نظام و بویژه رئیس جمهوری و رهبر معظم انقلاب و همچنین دولت و نظام، آگاهانه یا ناآگاهانه، کمک به جنگ روانی و توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی است. به گزارش ایرنا، نادر قاضی پور نماینده ارومیه در جلسه علنی دیروز مجلس با ارائه اخطار قانون اساسی به استناد اصل 110 قانون اساسی اظهار داشت: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، وظایف نیروهای مسلح روشن است و قوای سه گانه حق مداخله در امور نیروهای مسلح را ندارند.

وی افزود: چرا آقای رئیس جمهور گاه و بیگاه در این مسائل مداخله کرده و التهاب ایجاد می کند و به قانون اساسی ضربه می زند؟ بنی صدر را یکبار تجربه کردیم برای هفت پشتمان بس است، آقای روحانی هفته قبل مساله انتخاب مستقیم یا غیرمستقیم فرماندهان نیروهای مسلح را مطرح کرد؛ لطفا در جلسات سران قوا به ایشان تذکر بدهید.