آرشیو دوشنبه ۵‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۶۸۶۱
اقتصادی
۴

انتشار اطلاعات حقوق مدیران دولتی تا پایان تابستان

رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: زمانی که امنیت کامل سامانه ثبت حقوق و مزایا تایید شد، دسترسی به این سامانه برای عموم مردم و دستگاه های نظارتی فراهم می شود.

به گزارش مهر، جمشید انصاری معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری درباره سرنوشت سامانه ثبت حقوق و دستمزد گفت: این سامانه که مطابق با ماده 29 برنامه ششم توسعه به دولت تکلیف شده، از ابتدای سال گذشته در دستور کار دولت و سازمان اداری و استخدامی کشور قرار گرفته، اما طراحی آن با پیچیدگی هایی همراه بوده است که علت آن به وضعیت خاص پرداخت حقوق در ایران بازمی گردد. وی با اشاره به اینکه اواخر فروردین ماه طراحی این سامانه به پایان رسیده و 18 اردیبهشت به دستگاه ها ابلاغ شده است، تصریح کرد: از این تاریخ به بعد می بایست تمامی دستگاه ها این سامانه را مستقر و همه پرداخت های خود را درون آن وارد و بارگذاری می کرده اند.

انصاری با بیان اینکه امروز نزدیک 600 دستگاه مقررات خود و 420 دستگاه اسامی کارکنان خود را در این سامانه وارد کرده اند، گفت: در مجموع دوهزار و 109 کاربر برای آموزش باید در این سامانه حضور داشته باشند. همچنین هزار و 130 دستگاه باید نقطه ورود اطلاعات در این سامانه را داشته باشند که تاکنون 626 دستگاه مقررات استخدامی خود را وارد کرده اند، 581دستگاه مشخصات کارکنان خود، 323 دستگاه اطلاعات حقوق فروردین خود، 281 دستگاه اطلاعات حقوق اردیبهشت و خرداد و 230 دستگاه اطلاعات حقوق تیر ماه را در این سامانه وارد کرده اند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در مورد سطح دسترسی عموم مردم به حقوق مدیران در این سامانه گفت: مطابق قانون دسترسی عموم مردم به حقوق مقامات، مسئولان و مدیران وجود دارد. برداشت ما از این جمله آن است که سمت های مدیرکل به بالا منظور قانون است، چون معمولا دریافت های کلان از این سطح به بالا اتفاق می افتد.

وی عنوان کرد: 115 مقام بازنشسته داریم، یعنی کسانی که در سطح معاون وزیر، استاندار و هم ترازان آنها هستند، 94 نفر با استفاده از مزایای ایثارگری سر کار آمده اند که در مجموع 220 نفر باید از خدمت در دولت خارج شوند.