آرشیو دوشنبه ۵‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۶۸۶۱
فن آوری
۱۷

خطر در کمین کاربران گوشی های اندرویدی

محققان امنیتی موسسه تحقیقاتی Bitdefender بتازگی باج افزار خطرناکی به نام تریوت (Triout) را در گوشی های اندرویدی کشف کرده اند که می تواند همه اطلاعات کاربران را به سرقت ببرد.

به گزارش«ایران»، این جاسوس افزار خطرناک به هکرها و مجرمان سایبری این امکان را می دهد تا به هر آنچه مدنظرشان هست، دسترسی پیدا کنند و به این ترتیب براحتی حریم خصوصی کاربر نقض می شود. گفتنی است با اینکه سیستم عامل اندروید در گوشی های هوشمند از محبوبیت و استقبال بی سابقه ای برخوردار شده، اما بارها توسط منتقدان و تحلیلگران در حوزه فناوری و امنیت سایبری مورد انتقاد شدید قرار گرفته چرا که این سیستم عامل، متن باز است.

طراحی این سیستم عامل متن باز به گونه ای است که می تواند کاربران را طعمه هکرها و مجرمان سایبری قرار دهد تا با نفوذ به گوشی قربانیان، به اهداف موردنظر خود دست یابند.

البته این نخستین بار نیست که چنین اخباری منتشر می شود و محققان امنیتی موسسه تحقیقاتی Bitdefender، چندی پیش نیز با ارائه گزارشی دقیق، از کشف یک بدافزار خطرناک که احتمالا ریشه آن به روسیه برمی گردد، خبر داده بودند.

گفتنی است هربار که چنین باج افزارهایی کشف می شود ضرورت به روزرسانی سیستم عامل اندروید گوشزد می شود تا به این ترتیب بتوان به برطرف کردن آسیب پذیری های موجود در دستگاه هایی پرداخت که با این سیستم عامل کار می کنند.